י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הנצחה לחללי פעולות האיבה

הביטוח הלאומי הודיע על תמיכה כספית של מיליוני שקלים

רשות מקומית, מוסד ציבור או עמותה? ביטוח לאומי יממן פרויקט להנצחת חללי פעולות האיבה בגובה של מיליוני שקלים כדי להמשיך ולהעלות את המודעות והשיח החברתי

הביטוח הלאומי הודיע על תמיכה כספית של מיליוני שקלים
ביטוח לאומי צילום: פלאש90

הביטוח הלאומי מוציא קול קורא לרשויות מקומיות, מוסדות ציבור ועמותות לטובת תמיכה כספית עבור הנצחה לחללי פעולות האיבה שמתוקצבת בגובה של 3 מיליון ש"ח.

המיזם המרגש נועד להכניס את זיכרון חללי פעולות האיבה לתוך המרחב הציבורי עם אלמנט הנצחה על זמני שאינו מתכלה; הקמה או שיפוץ אנדרטה, חדר זיכרון, כתיבת ספר, הפקת סרט, הנצחה דיגיטלית וכיוצא בכך. 

לפיכך, הביטוח הלאומי בכוונה אינו קובע מכסה כמה יכולים להתמודד, אלא מצהיר כי כל מי שיעמוד בתנאים יקבל את התמיכה הכספית. יתרה מזאת, אם יוותר תקציב בלתי מנוצל באחד מסוגי הפעילויות, הוא יחולק בין שאר הבקשות של אותה פעילות. 

אגף נפגעי פעולות האיבה בביטוח הלאומי ינהל את ההליך ויקבע לפי מדדים שונים את גובה הסיוע; האלמנט צריך להנציח את חללי פעולות האיבה באופן קבוצתי (שני חללים ומעלה), תינתן עדיפות לרשות מקומית שבשטחה לא קיים אתר הנצחה לחללי פעולות האיבה, גובה התמיכה לכל פרויקט יכול להגיע לסכום של עד 300 אלף על פי קריטריונים כגון: סוג הפרויקט, עלות הפרויקט ומספר החללים המונצחים בו וכדומה. 

כל רשות מקומית, מוסדות ציבור ועמותות, יכולים להגיש בקשה אחת עבור פרויקט/אלמנט הנצחה אחד בלבד. את הבקשה ניתן להגיש עד אמצע חודש יולי, ה-13.07.23, והיא תדון בכל הבקשות. במידה וההנצחה תהיה על ידי אנדרטה, באם ייווספו חללים, הרשות המקומית/המוסד ציבורי מתחייב להנציחם באנדרטה זו. 

ירונה שלום, מ"מ מנכ"לית הביטוח הלאומי אמרה: "במציאות בה אנו חווים פיגועי טרור באופן רציף, הביטוח הלאומי שם לעצמו מטרה לשמר את הזיכרון לחללי פעולות האיבה ולאפשר מקום הנצחה בו יוצג סיפורם של הנרצחים, וכן מקום נוסף בו המשפחות יכולות להתייחד עם זכרם של הנופלים יחד עם הציבור כולו. פרויקט ההנצחה של הביטוח הלאומי הוא חלק בלתי נפרד מהזיכרון הלאומי של מדינת ישראל וככזה אנו מקדישים תקציב ייעודי לסיוע בהקמת אתרים אלו המסמלים את הכאב הגדול לצד ההיאחזות בחיים".

 

 

תמיכה הביטוח הלאומי מענקים ביטוח לאומי כסף זכאים קצבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד