י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שת"פ חשמלי

מפתיע: טסלה מאפשרת למתחרה להשתמש בעמדות הטעינה שלה

שת"פ חשמלי: טסלה מאפשרת לרכבי GM להשתמש בעשרות אלפי עמדות טעינה מהירות

מפתיע: טסלה מאפשרת למתחרה להשתמש בעמדות הטעינה שלה
רכב מתוצרת קאדילק בעמדת טעינה מהירה של טסלה צילום: GM

אם אתה לא מצליח להביס אותם - הצטרף אליהם! ג'נרל מוטורס, ענקית הרכב האמריקאית אשר מייצרת את מכוניות מותגי שברולט, קדילאק ואחרים, הודיעה על תוכנית לשיתוף פעולה עם היריבה הגדולה של תעשיית הרכב האמריקאית הוותיקה: טסלה.

במסגרת התכנית יוכלו המכוניות החשמליות של ג'נרל מוטורס להשתמש ברשת המטענים המהירים של טסלה, שנקראת "סופרצ'ארג'ר" אשר פזורה באלפי עמדות טעינה לאורך כבישים ראשיים וברחבי ארצות הברית. ג'נרל מוטורס אינה יצרנית הרכב הראשונה אשר מודיעה על שיתוף פעולה עם טסלה. פורד, גם היא יצרנית רכב אמריקאית, הודיעה רק לפני כמה שבועות על שיתוף פעולה דומה עם טסלה שבמסגרתו המכוניות החשמליות שלה יוכלו להתחבר לרשת הטעינה של טסלה.

לפי הודעתה של ג'נרל מוטורס, מכוניותיה החשמליות אשר ישווקו בארצות הברית בשנה הבאה יצוידו במתאם מיוחד לתקע ההטענה שהלקוחות יוכלו להתקין את התקע של עמדות טסלה, וכך להטעין את מכוניות השברולט והקדילאק שלהם.

בשנת 2025 כבר לא יהיה בכלל צורך במתאם. שקעי הטעינה של המכוניות של ג'נרל מוטורס יתאימו לתקע של טסלה. ג'נרל מוטורס אינה מייצרת כיום הרבה רכבים חשמליים וביחס לטסלה היקף מכירות הרכב החשמלי שלה עדיין נמוך, אבל בשנים הקרובות ג'נרל מוטורס מתכננת מהפכה שתכלול דגמים חשמליים רבים של קדילאק וגם של שברולט, מה שידרוש רשת זמינה ומוכנה לפעולה של עמדות טעינה.

יש לציין שכמובן ששיתוף הפעולה בין היריבות מבורך, אבל מהשנה הבאה על כל עמדת טעינה של טסלה מתוך 12 אלף עמדותיה בארצות הברית כבר לא יהיו רק קופצים מבין בעלי טסלה, אלא גם בעלי מכוניות ג'נרל מוטורס ופורד. למגינת רוחם של בעלי טסלה שיהיה עליהם לחלוק את העמדות.

עמדות טעינה טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד