ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
דרך מקורית

עשתה "סיבוב": מה לטסלה ולשמורת אינדיאנים?

טסלה מצאה דרך מקורית לעקוף את החוק האוסר מכירה ישירה של מכוניות במדינת ניו יורק

עשתה "סיבוב": מה לטסלה ולשמורת אינדיאנים?
אולם תצוגה של טסלה צילום: טסלה

מה קורה כאשר הרשויות בארצות הברית מעמידות בעיות בפניה של טסלה? טסלה מוצאת פתרונות. לפי פרסומים בארצות הברית, סוכנות של טסלה הוקמה לאחרונה בשטח שמורה אינדיאנית לאחר שהרשויות במדינת ניו יורק סירבו לאפשר לטסלה להקים סוכנויות נוספות בשטח המדינה.

כיום החוק האמריקאי קובע כי יצרן רכב לא יכול למכור מכוניות ללא סוכנויות, כלומר כדי למכור מכוניות בארצות הברית יצרן רכב לא יכול להסתפק רק באתר אינטרנט בו המכירות מבוצעות, אלא גם ממש להחזיק סוכנות עם עובדים.

לא קשה להבין מדוע חוק כזה נחקק: יצרני הרכב הגדולים חוששים מפני מתחרים חדשים, במיוחד כאלה שלא עובדים בשיטות ישנות ומסורתיות אלא באמצעות מכירה ישירה באתרי אינטרנט. וכך, בשנת 2014 החוק הזה עבר במדינת ניו יורק. אבל החוק הזה לא רק מונע מכירה של מכוניות באמצעות האינטרנט, הוא גם מונע הקמה של סוכנויות חדשות. וכך טסלה מצאה עצמה משנת 2014 עם חמש סוכנויות במדינת ניו יורק ובלי יכולת להתרחב.

אבל בארצות הברית יש גם יוצאים מן הכלל: כך, החוק האמריאי קובע ששמורות אינדיאניות הן אזורים עצמאיים, כלומר מוחרגים מחוץ לגבולות החוק האמריקאי. והמשמעות היא שבשמורות האינדיאניות החוק אינו תקף. עתה, טסלה פרסמה הודעה לפיה היצרנית גאה להקים סוכנות חדשה בשיתוף עם אומת אוניידה - שבט אינדיאני-אמריקאי אשר יושב במדינת ניו יורק. לאומת אוניידה יש מערכת שיטור עצמאית, בתי משפט עצמאיים וממשל עצמאי – והשבט משלם 25% מהכנסותיו למדינת ניו יורק שעל אדמותיה הוא שוכן. מכיוון שאדמות השבט אינן נכללות בחוק האמריקאי,אז לטסלה מותר לפעול בשטחו, אשר ממוקם ממש בלב מדינת ניו יורק.

טסלה אינדיאנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד