כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"סגולה ליראת שמים": נחשפו חידושי תורה לא ידועים של החת"ם סופר ומכתב של הרב פיינשטיין

כתב היד המדובר, כבר נדפס בספרי קודש ''חתם סופר'' שרבים נהנים ממנו בכל העולם וכעת נחשף עצם כתב היד המקורי של החתם סופר

"סגולה ליראת שמים": נחשפו חידושי תורה לא ידועים של החת"ם סופר ומכתב של הרב פיינשטיין
כתב יד נדיר צילום: בית מכירות

התרגשות בעולם התורה: חידושי תורה בעצם כתב יד קדשו של גאון הדור מרן החתם סופר זי''ע על מסכת שבת פ''ב ע''ב עם יותר מ50 שורות נחשפו ועומדים כעת למכירה פומבית בבית המכירות "אגרת" ביום שני הקרוב יחד עם פריטים מיוחדים נוספים: ספרים, מכתבים, חפצים, מסמכים, יודאיקה ועוד.

כתב היד המדובר, כבר נדפס בספרי קודש ''חתם סופר'' שרבים נהנים ממנו בכל העולם וכעת נחשף עצם כתב היד המקורי של החתם סופר.

הגאון הקדוש מהר"ם בנעט אמר: ההסתכלות בכתב יד קדשו של החתם סופר סגולה ליראת שמים. וכן מסופר: פעם הגיעה תשובה הלכית מהחתם סופר אל מהר"ם בנעט, והוא עיין בה למשך זמן, ושאלו אותו תלמידיו אם מצא איזה דבר הצריך עיון בתשובה. השיב לא, אבל אני מעיין בתשובה, כי עצם ההסתכלות בכתב יד קדשו מסוגל ליראת שמים.

וכן מפורסם בשם הרה"ק רבי יואל מסאטמאר זי''ע שרק לראות את כתב יד של החתם סופר הוא סגולה ליראת שמים. ידוע שבני משפחת החתם סופר החזיקו את הכתבי ידות של החתם סופר כסגולה לשמירה.

בנו בעל 'כתב סופר', נשא עמו כתבי ידות של אביו בעת שהלך לפרלמנט האוסטרי, וכשעמד בפני שאלה קשה היה פותח את הכתבים ומעיין בהם למצוא פתרון לשאלתו. ה'דעת סופר' היה נותן לחולה למראשותיו דף מכתב יד בעל חתם סופר וכן נהגו לתת מתחת ה'ראש' של מקשה לילד, דף בכתב יד קדשו של החתם סופר. בכל סוף קטע רשם החתם סופר קו ונקודה. בשם הגאון רבי אשר אנשיל ווייס אב"ד נאדי-פאלו, טעם לסימון זה על פי הקבלה.

כמו כן, מוצע למכירה גם חידושי תורה בכתב יד של הגאון האדיר רבי משה פיינשטיין זצ''ל על בלנק מתאריך ז' ניסן תשכ''ז שנשלח לר' אפרים גליק עם 20 שורות וברכת חג כשר ושמח וכן חתי''ק.

לצפייה ועיון בפריטים-

https://il.bidspirit.com/ui/lotPage/mefoaratikut/source/catalog/auction/33744/lot/17365/%D7%97%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A9%D7%99-%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%A2%D7%A6%D7%9D-%D7%9B%D7%AA%D7%91-%D7%99%D7%93-%D7%A7%D7%93%D7%A9%D7%95-%D7%A9%D7%9C?lang=he

כתב יד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד