כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ממרוקו לקטמון

ראש המוסדות: הרה"צ רבי שלום בן זקן זצ"ל

הרה"צ רבי שלום בן זקן זצ"ל ראש מוסדות 'ניצוצי אורות' בשכונת קטמון בירושלים הלך לעולמו בגיל 81. 'בחדרי חרדים' על דמותו של ראש הכולל והמוסדות שעלה ממרוקו והקים מוסדות וזכה לחביבות ממרן הגר"ע יוסף זצ"ל. הלווייתו היום אחר הצהריים בירושלים

ראש המוסדות: הרה"צ רבי שלום בן זקן זצ"ל
הרה"צ רבי שלום בן זקן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרב הצדיק רבי שלום בן זקן זצ"ל, ראש מוסדות 'ניצוצי אורות' בירושלים. שהרביץ תורה לאברכים, הרבה בפעילות חסד ורבים השיב מעוון. נפטר בגיל 81 לאחר שהזדכך בייסורים.

המנוח ז"ל נולד בטיטואן שבמרוקו בי"ב טבת תש"ב לאביו הרב מסעוד ז"ל. בבחרותו למד וגדל על ברכי החכמים ובהיותו בן עשרים עלה ארצה. בתחילה התגורר בבית שמש ויחד עם יבל"א המרא דאתרא הגר"ש ביטון היה שותף לפעילות התורנית וקירוב רחוקים.

שנים אחדות לאחר מכן לפני כארבעים ושבע שנה, עבר להתגורר בשכונת קטמון בירושלים והיה מבין הנחשונים של המהפכה התורנית בדרום העיר.

הוא ייסד את מוסדות 'ניצוצי אורות' דרכם קירב רחוקים והפריח את השממה התורנית ומאות אברכים למדו אצלו ברבות השנים ומפיצים את אור התורה וההלכה. עמד בראשות הכולל כיובל שנים עד ליומו האחרון. 

זכה לברכתו ועידודו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל נשיא מועצת חכמי התורה שהיה תמיד מחזק ומעודד אותו על כל העשייה התורנית הברוכה. 

הלווייתו תצא היום (ראשון) בשעה 16:00 מבית מדרשו, ברחוב בר יוחאי 17 בשכונת קטמון בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

בני המשפחה יושבים שבעה בבית המנוח, רח' מן 2 גבעת מרדכי ירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בן זקן מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד