כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
החוקה מאפשרת

האם טראמפ יוכל לרוץ לנשיאות אחרי שיורשע?

אם יורשע, האם טראמפ עדיין יכול לרוץ לנשיאות? החוקה דורשת רק שלושה דברים ממועמדים, כלומר שהם יהיו אזרחים, יהיו בני 35 לפחות וחיים בארצות הברית לפחות 14 שנים. כך שאם יורשע ויקבל עונש מאסר, טראמפ יוכל להנהיג את ארה"ב מהכלא

האם טראמפ יוכל לרוץ לנשיאות אחרי שיורשע?
טראמפ כביכול במעצר צילום: באדיבות המצלם

טראמפ שחולם לחזור לנשיאות ארה"ב ב-2024, מתמודד עם אישומים שהוגשו נגדו על ידי מערכת המשפט הפדרלית, מה שמעלה שאלות לגבי אפשרותו למועמדותו. כדי לענות על כך, ריצ'רד האסן, פרופסור למשפטים באוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס, הסביר מוקדם יותר השנה ש"שום דבר לא מונע מטראמפ לרוץ אם יורשע", כך לפי רשת CNN.

החוקה דורשת רק שלושה דברים ממועמדים, כלומר שהם יהיו אזרחים, יהיו בני 35 לפחות וחיים בארצות הברית לפחות 14 שנים. מבחינה פוליטית, עשוי להיות קשה יותר למועמד נאשם, שעלול להפוך לעבריין מורשע, לזכות בקולות. מאבקים משפטיים אינם מאפשרים למועמדים לתת את המיטב בקמפיין. עם זאת, אין איסור עליהם להתמודד או להצביע.

ג'סיקה לוינסון, המנהלת המייסדת של המכון לשירות הציבור בבית הספר למשפטים לויולה, אמרה בעבר ל-USA TODAY: "מנקודת מבט משפטית, אין שום דבר המפריע לנשיא לשעבר שהואשם בפשע ממשלתי להתמודד גם אם הוא יורשע".

"זה באמת פשוט הפך לעניין של תהליך, איך מנהלים את המדינה מאחורי סורג ובריח, אם משהו כזה קורה?"

אין מגבלות בחוקה האמריקנית שמונעות מכל מי שהואשם או מורשע בפשע, או אפילו מרצה כיום עונש מאסר, לרוץ או לזכות בנשיאות. גם אם טראמפ יעמוד לדין ויורשע, הוא עדיין יכול לנהל את כל הקמפיין שלו לנשיאות מתא הכלא.

טראמפ הודיע, ביום חמישי האחרון, כי מערכת המשפט הפדרלית האשימה אותו בטיפול לקוי במסמכי הבית הלבן, מבוי סתום חדש עבור הרפובליקני, שחולם לחזור לנשיאות ארה"ב ב-2024.

"הממשל המושחת (הנשיא ג'ו) ביידן הודיע ​​לעורך הדין שלי שאני מואשם רשמית, ככל הנראה בתיק המסמכים", כתב ברשת החברתית הפרטית שלו, בהתייחסו לארגזי המסמכים שנשא לביתו כשעזב את וושינגטון.

טראמפ זומן להופיע ביום שלישי בפני בית משפט פדרלי במיאמי.

דונלד טראמפ ארה''ב כתבי אישום מסמכים מסווגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד