כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לספר את זוועות השואה"

האיחוד האירופי הודיע כי יתרום 10 מיליון יורו להנצחת השואה

האיחוד האירופי התחייב לתמוך בשיקום החיים היהודיים ובמלחמה באנטישמיות באירופה ומחוצה לה, כולל ברחבי מערב הבלקן, מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. "אנחנו חייבים להנציח את סיפור השואה ואת סיפורי היהודים באירופה"

האיחוד האירופי הודיע כי יתרום 10 מיליון יורו להנצחת השואה
אבני זיכרון בברלין לזכר קורבנות השואה צילום: Pixabay

נציב האיחוד האירופי למדינות השכנות אוליבר ולרי הודיע כי יתרום 10 מיליון יורו למדור חדש במוזיאון יד ושם. בהודעה נאמר: "אני מחויב בתקיפות לתמוך בשיקום החיים היהודיים ובמלחמה באנטישמיות באירופה ומחוצה לה, כולל ברחבי מערב הבלקן, מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. אני מתכבד לתרום למדור חדש ביד ושם, על החיים היהודיים באירופה לפני השואה עם 10 מיליון יורו.

אורסולה פון דר ליין המכהנת כנשיאת הנציבות האירופית אמרה: "עלינו להמשיך ולספר את זוועות השואה ולעולם לא לשכוח. אירופה לא הייתה מה שהיא היום ללא התרבות, הערכים והתרומות היהודיות למדע. נממן חלק חדש על החיים היהודיים באירופה לפני השואה".

עוד אמרה: "ההיסטוריה של העם היהודי זה ההיסטוריה של אירופה, לפני מעל מאה שנים היו יותר מעשרה מיליון יהודים באירופה, הריכוז הכי גדול של יהודים בעולם היה באירופה, וזו הייתה ברכה. ההיסטוריה שלנו לא הייתה נראית אותו דבר ללא העם היהודי והמסורת היהודית".

היא הוסיפה: "הנאצים ניסו לעצור זאת, הם רצחו שישה מיליון יהודים וגרמו לאחת הטרגיות הגדולות ביותר של היבשת אי פעם, והבושה הכי גדולה לאומה הגרמנית. אנחנו חייבים להנציח את סיפור השואה ואת סיפורי היהודים באירופה. זה למה אנחנו נממן חלק חדש ביד ושם".

איחוד האירופי יד ושם גרמניה השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד