כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האייתוללה מתריס

חמינאי: המערב לא יוכל לחסום את איראן מנשק גרעיני

מנהיגה העליון של איראן האייתולה חמינאי אמר כי המערב לא יוכל לחסום את איראן מנשק גרעיני "אם נרצה כזה". המנהיג העליון אומר שטהראן אינה רודפת אחר נשק להשמדה המונית מסיבות דתיות,וקרא לשיתוף פעולה עם ארגון השמירה של האו"ם אך "תשתית גרעינית קיימת" חייבת להישאר

חמינאי: המערב לא יוכל לחסום את איראן מנשק גרעיני
ההמונים בכנס מריעים לחמינאי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, אמר היום כי העולם לא יוכל לעצור את ארצו מלהשיג נשק גרעיני אם איראן תבחר לחתור למטרה כזו, "אך טהראן לא רוצה אותם מסיבות דתיות".

הוא גם קרא לשיתוף פעולה עם ארגון המעקב אחר נשק גרעיני של האו"ם תוך שהוא מזהיר מפני היכנעות ל"בריונות" על סמך "טענות מופרכות". חמינאי אמר את הדברים כשנפגש עם מדענים, טכנאים ופקידים בתעשיית הגרעין של איראן.

"דיבורים על הנשק הגרעיני של טהראן הם שקר והמערב יודע זאת", אמר, והדגיש כי העמדה תואמת את "העקרונות האיסלאמיים שלנו, אחרת הם לא היו מסוגלים לעצור את זה, כמו שהם לא הצליחו לעצור את ההתקדמות הגרעינית שלנו עד עכשיו".

"תעשיית הגרעין חשובה הן מבחינת ההתקדמות והיכולות של המדינה בתחומים הטכניים, הכלכליים, הבריאותיים שנותנת יוקרה למדינה והופכת את החיים לטובים יותר עבור העם, והן מבחינת משקלה הפוליטי העולמי והבינלאומי. "אמר חמינאי, כך לפי כלי תקשורת באיראן.

"יש לשמור על שיתוף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית", אמר חמינאי. המנהיג העליון אמר כי ניתן להגיע להסכמות בתחומים מסוימים, אך הדגיש כי "אין לגעת בתשתית הקיימת של התעשייה הגרעינית".

הוא כינה את הטענה של המערב "חשש מייצור נשק גרעיני באיראן" כשקר והוסיף: "הם עצמם יודעים שאנחנו לא מחפשים נשק גרעיני; מכיוון שקהילת המודיעין האמריקאית הכירה בעובדה זאת מספר פעמים, כולל בחודשים האחרונים, שאין שום סימן לכך שאיראן מתקדמת לקראת בניית נשק גרעיני".

 

נשק גרעיני איראן האיתוללה עלי חמינאי הסוכנות לאנרגיה אטומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד