י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למרות היחלשות ליברמן

סקר מנדטים חדש: ממשלת אסון לחרדים

חצי שנה להקמת הממשלה, גוש הימין מאבד את הרוב בכנסת ואילו הבחירות היו נערכות היום בני גנץ ראש הממשלה ולפיד וליברמן שותפים בכירים בהנהגת המדינה. הליכוד והחרדים היו נזרקים שוב לאופוזיציה וסופגים גזירות קשות וחוקים אנטי חרדיים

סקר מנדטים חדש: ממשלת אסון לחרדים
אריה דרעי במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מנדטים חדש שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13' מצביע על המשך ההתחזקות של 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ, לעומת היחלשות 'הליכוד' ו'יש עתיד'.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, 'המחנה הממלכתי' היתה המפלגה הגדולה ובני גנץ ראש הממשלה ללא רוטציה עם 28 מנדטים לעומת 12 בלבד כיום, המפלגה השניה בגדולה היתה 'הליכוד' עם 24 מנדטים לעומת 32 כיום. 'יש עתיד' היתה יורדת גם היא ל-19 מנדטים לעומת 24 כיום.

גם מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי היתה נחלשת בכוחה ל-10 מנדטים לעומת 11 מנדטים כיום, לעומת 'יהדות התורה' שנותרת עם 7 מנדטים. מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' היתה נחלשת גם היא ל-6 מנדטים בריצה נפרדת מאיתמר בן גביר ו'עוצמה יהודית' שמקבלת בסקר שכזה 5 מנדטים בלבד.

מפלגת חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי היתה מחזקת את כוחה מ-5 ל-6 מנדטים, וכך גם רע"מ של מנסור עבאס עם 6 מנדטים. 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן לעומת זאת היתה נחלשת מששה מנדטים ל-5 מנדטים בלבד. בתחתית על סף אחוז החסימה נמצאת 'מרצ' עם 4 מנדטים.

שתי המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה לפי סקר 'חדשות 13' הן 'העבודה' ובל"ד.

לפי הסקר גוש הקואליציה הנוכחית מתרסק ב-12 מנדטים ל-52 מנדטים ומאבד את הרוב בכנסת. לעומת גוש האופוזיציה הנוכחית שנוסק ל-68 מנדטים עם רוב מובהק בכנסת וממשלה יציבה של 62 בניכוי 'חד"ש תע"ל' שמן הסתם לא תוכנס לממשלה שבה חברים גם אנשי ימין כאביגדור ליברמן וגדעון סער.

עם זאת בממשלה שכזאת לא יהיה מקום למפלגות החרדיות בעקבות התנגדותו הנחרצת של ליברמן ולפיד לשבת עמם, כך שהגזרות והחוקים הקשות על החרדים עשויים לחזור על עצמם.

סקר מנדטים קמיל פוקס ערוץ 13 הליכוד והחרדים נתניהו והחרדים בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד