כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"חפה מפשע"

ראש הממשלה לשעבר נחקרה במשך 7 שעות

ראש ממשלת סקוטלנד נעצרה ונחקרה אתמול במשך שבע שעות. היא סיפרה על "הלם" ו"מצוקה עמוקה" לאחר שנעצרה במשך שבע שעות בחקירה משטרתית בחשד למעילה בכספי המפלגה. היא התעקשה שהיא חפה מפשע ו"לעולם לא תעשה דבר כדי לפגוע במפלגה או בסקוטלנד"

ראש הממשלה לשעבר נחקרה במשך 7 שעות
משטרת בריטניה צילום: Pixabay

ראש הממשלה לשעבר של סקוטלנד ניקולה סטרג'ון נעצרה ונחקרה במשך שבע שעות בחקירה משטרתית שכללה חשד למעילה בכספים של מפלגתה (SNP), והתעקשה שהיא חפה מפשע.

השרה הראשונה לשעבר נעצרה אתמול בבוקר ונחקרה על ידי חוקרי םשיעה כלכלית. משטרת סקוטלנד אישרה שהיא שוחררה בשעה 17:24 אתמול שעון מקומי, לאחר שנעצרה בשעה 10:09 הבוקר. ניקולה בת ה-52 התפטרה גם כמנהיגת ה-SNP וגם כשרה הראשונה במרץ השנה, מאז חלו כמה התפתחויות דרמטיות בחקירת ההוצאות של מפלגתה.

בהצהרה בטוויטר אמרה גב' סטרג'ון, שהיא תחזור בקרוב לפרלמנט: "אני יודעת מעבר לכל ספק שאני למעשה חפה מכל עבירה, למצוא את עצמי במצב שהייתי בו היום כשאני בטוחה שלא עברתי שום עבירה זה גם הלם וגם מצוקה עמוקה", אמרה.

עוד אמרה: "אני יודעת שהחקירה המתמשכת הזו קשה לאנשים, ואני אסירת תודה על כך שרבים כל כך ממשיכים להפגין בי אמון ומאמינים שלעולם לא אעשה שום דבר כדי לפגוע לא במפלגה או במדינה, בהתחשב באופי של התהליך הזה, אני לא יכול להיכנס לפרטים. עם זאת, אני כן רוצה לומר זאת, ולעשות זאת בצורה הכי חזקה שאפשר, אני יודעת מעל לכל ספק שאני חפה מכל פשע".

היא הודתה לאנשים הרבים ששלחו הודעות תמיכה במהלך השבועות האחרונים. "תודה גם למעגל המשפחה והחברים הקרובים שלי שנותנים לי כוח נחוץ בזמן הזה. אני אקח יום יומיים כדי לעבד את ההתפתחות האחרונה הזו, אני מתכוונת לחזור לפרלמנט בקרוב, שם אמשיך לייצג את הבוחרים שלי בגלזגו סאות'סייד כמיטב יכולתי".

מסתבר כי התפוח לא נופל רחוק מהעץ, באפריל האחרון בעלה של ראש ממשלת סקוטלנד לשעבר ומנהיג המפלגה הלאומית הסקוטית, ניקולה סטרג'ון, נעצר במהלך חקירת הונאה. ניידות משטרה חנו מחוץ לביתם של בני הזוג בגלזגו ואוהל כחול משטרתי הוקם על ידי השוטרים בחזית הבית בזמן המעצר.

פיטר מרל, בן 58, התפטר מתפקידו כמנכ"ל המפלגה ב-18 במרץ על רקע מחלוקת על הירידה במספר החברות במפלגה ועל כך שאשתו סיימה את תפקידה.

סטרג'ון, בת 52, הודיעה על התפטרותה בפברואר האחרון לאחר שמונה שנים כמנהיגת המפלגה והשרה הראשונה של הממשלה האוטונומית למחצה של סקוטלנד. סטרג'ון אמרה אז "לשרת טוב את העם, זה לדעת מתי לפנות מקום למישהו אחר".

סקוטלנד משטרת בריטניה בריטניה מעילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד