כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מלחמת אזרחים?

תומכי טראמפ חמושים ימנעו מהתובעים לכלוא אותו

בנאום בוועידה של הרפובליקנים בג'ורג'יה בסוף השבוע, אמרה פוליטיקאית רפובליקנית למאות אורחים ש"75 מיליון האמריקאים" שהצביעו לטראמפ חמושים ומוכנים להגן עליו. "אם אתה רוצה להגיע לנשיא טראמפ, אתה תצטרך לעבור דרך 75 מיליון אמריקאים בדיוק כמוני" איימה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

הפוליטיקאית והפרשנית הרפובליקנית קארי לייק נשאה נאום לוהט בוועידת המפלגה הרפובליקנית בג'ורג'יה ביום שישי האחרון, בגין כתב האישום נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. לייק הצהירה שכל מי שיבקש להעמיד לדין את טראמפ יצטרך להתמודד עם מיליוני האמריקאים התומכים בו, והדגישה שרבים הם חברים באיגוד הרובאים הלאומי (NRA).

היא הפנתה את המסר שלה לנשיא ג'ו ביידן ולתקשורת, לייק הכריזה: "אם אתה רוצה להגיע לנשיא טראמפ, אתה תצטרך לעבור דרכי, ואתה תצטרך לעבור 75 מיליון אמריקאים בדיוק כמוני". הקהל פרץ בתשואות כאשר לייק הדגישה את החברות באיגוד הרובאים של תומכי טראמפ. היא הבהירה כי הצהרתה אינה איום אלא "הודעת שירות לציבור".

"לא ניתן לכם לשים אצבע על הנשיא טראמפ, למען האמת, עכשיו זה הזמן להיאחז ברובים שלנו ובדת שלנו" אמרה.

כדי לחזק את עמדתה היא אמרה לכתב וושינגטון פוסט, אייזק ארנסדורף, "התכוונתי למה שאמרתי". סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס, שנקבע במקור כנואם המרכזי, הודיע על ביטול הגעה פחות משבועיים לפני האירוע. כתוצאה מכך, לייק, תומכת קולנית של טראמפ הגיעה כמחליפו.

ביום שישי הגיש משרד המשפטים כתב אישום נגד טראמפ, והאשים אותו ב-37 אישומים פליליים הקשורים לשמירת מסמכים מסווגים מתקופת הנשיאות שלו. מכתב האישום עלה כי המסמכים הכילו מידע רגיש על יכולות הגנה, אמצעי לחימה, תוכניות גרעין, פגיעות אפשריות ותוכניות תגובה מצד מדינות זרות, הן על ארצות הברית והן על בעלות בריתה.

ג'ורג'יה דונלד טראמפ מייק פנס נשקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד