ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
שימו לב לתאריך

איזה קרם הגנה יעיל מפני השמש וכמה יש למרוח

נכנסים תכף רשמית לעונת הקיץ ועמה עונת הרחצה. משרד הבריאות מפרסם הנחיות לגבי התגוננות מפני השמש שעלולה להיות מסוכנת ואף מסרטנת ל"ע. איך בוחרים קרם הגנה יעיל, כמה למרוח ועל מה כדאי לשים לב

איזה קרם הגנה יעיל מפני השמש וכמה יש למרוח
אילוסטרציה צילום: pixabay

הגיע הקיץ ואיתו התמלאו מדפי הפארמים עם תכשירי הגנה מפני השמש לילדים, למבוגרים, לספורטאים או רק לפנים, במה בוחרים ואיך משתמשים?

מומלץ להשתמש בתכשירים בעלי 30 SPF ומעלה (שהוא מדד למשך הזמן שבו התכשיר מגן על העור מפני אדמומיות הנגרמת מקרינה על-סגולה מסוג UVB), המציעים בנוסף גם הגנה נגד קרינה על-סגולה מסוג UVA.

מהי התדירות?

הימרחו בתכשיר הגנה בטרם היציאה לשמש ואף הקפידו לעשות זאת פעמיים ברציפות כדי ליצור שכבה נדיבה ואחידה של התכשיר, שיכסה את כל חלקי העור החשופים לשמש.

ההגנה הרצויה: יש למרוח כמות השווה ל-5 כפיות בילדים ול-10 כפיות במבוגר. כמות מועטה יותר עלולה לספק רמת הגנה נמוכה יותר.

אילוסטרציה. צילום: unsplash.

הגנה רצופה: יש לחדש את מריחת התכשיר בכל שעתיים, וכן לאחר שחייה, הזעה וניגוב העור במגבת. גם אם נעשה שימוש בתכשיר עמיד במים, ניגוב העור במגבת מסיר את התכשיר מהעור, ולכן חשוב למרוח שוב.

תוקף: יש לשים לב לכיתוב "טוב לאחר פתיחה", המציין עד מתי ניתן להשתמש בתכשיר מרגע הפתיחה של האריזה. אם נותר לכם תכשיר הגנה מלפני שנה, בידקו האם הוא בתוקף שימוש.

אחסון: לשמור את התכשירים במקום מוצל ולא בטמפרטורה גבוהה, כמו רכב חונה.

אילוסטרציה. צילום: pixabay.

איפור: חלק מהתכשירים מכילים SPF אך לא בהכרח מגינים מפני קרינת UVA אלא רק UVB. יש למרוח על הפנים קרם לחות ולהמתין לספיגתו בעור, ולאחר מכן למרוח מסנן קרינה בנדיבות. את בסיס האיפור יש למרוח לאחר מריחת מסנן הקרינה וספיגתו בעור.

שימו לב!

▪️ אין להשתמש בתכשיר הגנה על עור פצוע או פגוע, או אם ידועה רגישות לאחד המרכיבים שלו.

▪️ תינוקות עד גיל חצי שנה אין לחשוף לשמש כלל. על תינוקות מגיל חצי שנה ומעלה יש להגן בעזרת תכשיר המיועד לתינוקות ופעוטות ובעזרת כל אמצעי ההגנה האחרים.

שמש שיזוף מקדם הגנה קרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד