כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בית הדין חייב את הגרושה לחזור להתגורר בדרום

בית דין הרבני פסל חוות דעתן של רשויות הרווחה, וחייב אישה שעקרה עם ילדיה לדרום הארץ לחזור למרכז, כדי לאפשר לאב קשר קרוב ורצוף עם הילדים

בית הדין חייב את הגרושה לחזור להתגורר בדרום
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: Rishwanth Jayapaul/FLASH90

יחסי בני זוג נשוי עלו על שרטון לאחר כשלוש שנות נישואין, במהלכן נולדו להם שני ילדים. מיד עם הפרידה, החליטה האישה לעקור יחד עם ילדיה ממרכז הארץ, אל העיירה בדרום הארץ שבה גדלה, ובה מתגוררים הוריה, וזאת ללא הודעה מוקדמת לאב, וללא קבלת אישור מבית המשפט, כנדרש החוק.

עורכי הדין אברהם לוי ושמעון קרייף, אשר ייצגו את האב, פנו לבית הדין הרבני בבקשה לחייב את האישה לחזור ולהתגורר במרכז הארץ, כדי לאפשר הסדרי שהייה בריאים ורצופים של האב עם ילדיו.

במהלך החודשים שחלפו מאז הגשת בקשתם הראשונה של עורכי הדין לוי וקרייף, נתן בית הדין הרבני חמש החלטות שונות, שבהן התבקשה האם להגיע למרכז הארץ, ולאפשר את הסדרי השהייה עם האב. לתסכולו של אב, האישה התעלמה מהחלטות אלה של בית הדין הרבני.

לבקשת האב ופרקליטיו, ניתן צו להכנת תסקיר של שירותי הרווחה על האם. עד להכנת התסקיר חויבה האם על ידי בית הדין הרבני להגיע בכל יום ראשון למרכז קשר במרכז הארץ, שם היה אמור האב לפגוש את ילדיו תחת השגחה.

עורך הדין אברהם לוי. צילום: ליאת יעקובסון.

האם ביקשה להעביר את מקום המפגש בין האב לילדיו לדרום הארץ, קרוב לביתה החדש, בטענה שהילדים קטנים מאד, והנסיעות מקשות עליהם. בית הדין דחה את בקשתה.

כאשר הושלם התסקיר התברר, כי פקידת הסעד לא תומכת בהחזרת האם וילדיה למרכז הארץ. פקידת הסעד הציעה פתרון של פשרה, לפיו כל שלושה שבועות יגיעו הילדים לביתו של האב לסוף שבוע ארוך, מיום חמישי ועד יום ראשון.

בצעד מפתיע, דחה בית הדין הרבני את חוות דעת העובדת הסוציאלית וקבע, כי על האישה לחזור ולגור במרכז הארץ עם ילדיה. לדברי הדיינים, המלצת התסקיר לא ניתנת ליישום בגלל גילם הצעיר של הילדים, ומרחק הנסיעה הגדול שעליהם לעבור בליווי האם או האב, בין מקום מגוריה של האם בדרום למקום מגוריו של האב - ובחזרה.

בית הדין אף נימק זאת בכך שהאם עושה דין לעצמה, ולא מאפשרת לאב להתראות עם ילדיו. לדבריו, יש לאפשר לאב לשהות עם הילדים לפחות פעמיים בשבוע.

בית הדין הרבני נימק את החלטתו, בין היתר, בכך שלאב צריכה להיות נגישות ברמה המיידית לילדים, וזאת לכל אורך השבוע. בנוסף, קבע ביה"ד הרבני, כי על הילדים להתחנך באווירה התואמת את אורחות חייהם ההלכתיות.

בית הדין קבע כי האב, בדומה לאם, זקוק לחוש קרבה ואהבה מצד ילדיו, כשם שהילדים זקוקים להרעפת אהבה דומה מצדו. אין זכות לאף גורם למנוע קשר רציף ופעיל בין הורה לילדיו. העושה כך מחריב את הקשר בין ההורים לילדיהם, ופוגע בנפשם.

בית הדין הרבני חייב את האישה לעבור למרכז הארץ תוך 30 יום ממתן ההחלטה, ולהציג בפניו חוזה שכירות לדירה באזור מגוריו של האב.

בית דין רבני גרושה דרום הארץ מרכז הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד