כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תיק 1,000

לפיד מעיד נגד ביבי: "אמר שחוק מילצ'ן טוב"

ראש האופוזיציה לפיד הגיע הבוקר לבית המשפט המחוזי בי-ם בכדי למסור את עדותו במסגרת תיק 1,000 במשפט המתנהל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. חקירתו הראשית של לפיד הייתה קצרה אך מנגד החקירה הנגדית תימשך כשלושה ימים | מחאות נערכו מחוץ לביה"מ

לפיד מעיד נגד ביבי: "אמר שחוק מילצ'ן טוב"
יאיר לפיד ובנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מעיד הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים שם הוא מוסר את עדותו במסגרת תיק 1,000 - תיק המתנות, במשפט המתנהל כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפיד סיפר כי שוחח עם נתניהו פעמיים בעניין הפטור ממס. לטענתו, פעם אחת זה היה בבלפור ובפעם אחרת לפני כניסה לקבינט.

לפיד העיד: "היו שתי פעמים, פעם אחת כשישבנו בבלפור אצלו ופעם אחת בכניסה לקבינט. בפעם הראשונה, אני לא זוכר להדביק את השיחה למקור, שאל ״מילצ׳ן דיבר איתך על החוק?״ אמרתי ״כן לא נראה לי כל כך״. פעם שנייה שאל אותי מה עם זה. אמרתי לא יקרה אמר 'זה חוק טוב זה חוק טוב'".

עוה"ד גילדין שאל: השיחה עם נתניהו הייתה לפני שפנית לגורמי מקצוע באוצר בנושא או אחרי? לפיד השיב: "לא זוכר, כנראה שאחרי. במקור לא חשבתי שזה חוק מוצלח, למה שאנשים רגילים ישלמו מיסים ואחרים לא?".
עוד אמר לפיד בעדותו: "יום אחד ישבנו אצל מילצ'ן בארוחת ערב, והוא אמר לי שיש תקנת מס שנוגעת לתושבים חוזרים, שזה פטור ממס שמעודד לאנשים לחזור לארץ וכדאי להאריך אותו. לא באמת הכרתי את זה. הוא אמר לי שהוא רוצה לבוא אליי עם פיני רובין העורך דין. בטלפון אמרתי לו שזה לא יקרה. אחרי פגישה איתו, עו"ד רובין ורותם וולף היועצת הכלכלית שלי, אמרתי שנבדוק את זה. אחרי חודש וחצי-חודשיים אמרתי למילצ'ן שזה לא יקרה".
החקירה הראשית הסתיימה וכעת יחל עו"ד עמית חדד בחקירה הנגדית שצפויה להיערך יומיים.
מחוץ לבית המשפט נערכו מחאות כנגד לפיד ובעד נתניהו וכן להפך.

נציין כי על פי כתב האישום, לפיד, שכיהן אז כשר האוצר, נדרש ע"י נתניהו לסייע בענייניו האישיים של איש העסקים ארנון מילצ'ן.

חקירתו הראשית של לפיד לא הייתה צפויה להיות ארוכה, אך מנגד, החקירה הנגדית תימשך כשלושה ימים, במהלכם עורך הדין עמיד חדד, המייצג את נתניהו, יחקור אותו.

לקראת עדותו, עבר לפיד בשבוע שעבר רענון בפרקליטות על עדותו שמסר במשטרה בעת החקירה.

לאחר עדות לפיד צפויה להתקיים עדותו של ארנון מילצ'ן. גורמים הפרקליטות כבר יצאו ללונדון לצורך ריעננו.

בכתב האישום נגד נתניהו נטען כי ראש הממשלה פעל לכאורה לקדם את ענייניו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, על ידי כך שפנה לשר האוצר דאז לפיד, להאריך את הפטור הניתן ממס לתושב חוזר.

בעוד שטווח הפטור עמד אז על 10 שנים קדימה, ביקש נתניהו, על פי כתב האישום, להאריך אותו ל-20 שנים קדימה.

למרות שלפיד הודיע למילצ'ן שלא יקדם שינוי זה בתקנה, נתניהו פעל בנושא, מה שמהווה פעילות שלטונית שביצע ראש הממשלה דאז והיום, בהיותו בניגוד עניינים, כך כאמור על פי כתב האישום.

בכתב האישום נכתב: "בעקבות פנייתו של מילצ'ן, העלה הנאשם נתניהו את נושא הארכת משך הפטור הניתן לתושבים חוזרים בפני לפיד, בשתי פגישות מקצועיות שערך עמו במסגרת תפקידו. בפגישות אלה, הבהיר הנאשם נתניהו ללפיד כי מילצ'ן שוחח עמו בנושא. הנאשם נתניהו הביע בפני לפיד את תמיכתו בהארכת הפטור, ואילו לפיד אמר כי אינו סבור שיש לפעול להארכתו".

יאיר לפיד משפטו של בנימין נתניהו ארנון מילצ'ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד