י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קריאת תיקון

בעלי ORA נקראים למוסך בעקבות תקלה במצבי חירום

קריאת תיקון למכוניות אורה: הרכב עלול לשדר מיקום שגוי במקרה חירום

בעלי ORA נקראים למוסך בעקבות תקלה במצבי חירום
מכונית חשמלית סינית אורה פאנקי קאט. צילום: יצרן

כלמוביל, יבואנית גרייט וול מודיעה על קריאת תיקון לרכבים מתוצרת ORA ודגם פאנקי קאט, המכונית החשמלית הסינית שמגיעה לישראל ומיוצרת על ידי ענקית הרכב גרייט וול. קריאת תיקון היא מצב בו יצרן רכב מזהה שבדגם מסוים שלו קיימת בעיה פוטנציאלית שעלולה להתעורר בתנאים מסוימים – ולכן יצרן הרכב מודיע ללקוחותיו כי הבעיה קיימת ומבקש מהם להגיע אל המוסך כדי לבצע את התיקון. במכוניות יותר מודרניות כבר אין צורך לבצע את התיקון באמצעות הגעה פיזית למוסך ובמקום זאת התיקון מבוצע באמצעות עדכון מהאוויר, או עדכון Over The Air , כלומר העדכון מבוצע באופן עצמאי כאשר בעל הרכב אינו צריך לבצע שום פעולה.

לפי הודעתה של כלמוביל, במסגרת תהליך של בקרת איכות פנימית שוטפת שביצעה גרייט וול, החברה האם של אורה, התגלה כי במהלך שימוש במקרה חירום במערכת ה E CALL של מכוניות אורה פאנקי קאט, המיקום שהמערכת שולחת לכוחות החילוץ עלול להיות שגוי.

מערכת E CALL היא מערכת אשר מותקנת במכוניות חדישות, שתפקידה הוא לזהות כאשר הרכב נקלע למקרה חירום, למשל תאונת דרכים, וליצור קשר באופן אוטומטי עם כוחות החירום וההצלה וגם לכוונם לזירת האירוע. לפי היבואנית, בישראל יש 418 רכבי אורה פאנקי קאט אשר יצטרכו לבצע את הריקול. הלקוחות הרלוונטיים יקבלו מכתבי זימון לביקור במרכזי השירות המורשים מטעם ORA לביצוע טיפול בהתאם להוראות יצרן הרכב. משך התיקון הוא כשעה.

זאת ועוד: חשוב להדגיש שלפי החוק בישראל בעל רכב שזומן לקריאת שירות – Recall -  ולא ביצע אותו לא יוכל לעבור את הטסט השנתי אם לא דאג לבצע את התיקון תוך חצי שנה ממועד קבלת ההודעה.

זיהוי מיקום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד