כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שוב זה קורה: סירה נתפסה במהלך דייג לא חוקי

סירת דייגים נתפסה בפעילות אכיפה של היחידה הימית בשמורת הטבע 'הבטיחה' לאחר שנעה בשטח השמורה והחשודים ביצעו בה דייג בתקופת הרבייה האסורה בכך

שוב זה קורה: סירה נתפסה במהלך דייג לא חוקי
הסירה שנתפסה צילום: רט''ג

בסוף השבוע במהלך פעילות אכיפה של היחידה הימית ברשות הטבע והגנים תועדה סירת דייג מקצועית כשהיא נעה בשטח השמורה ופורסת רשתות בשמורת הבטיחה.

הדייגים תועדו כשהם זורקים רשתות בשמורה בעונת הרבייה של דגי אמנון הגליל (מושט). נפתחה חקירה נגד החשודים. רשות הטבע והגנים תפעל לטפל בעבירות הקשות שנעשו. הסירה נתפסה.

בקעת הבטיחה, המכונה גם בקעת בית צידה מאכלסת בית גידול לח ייחודי של מים מתוקים. שפכי הנחלים היורדים אל הכנרת מהגולן מגיעים אל הבקעה, נרגעים ויוצרים נוף מרגש של לגונות יפיפיות, בין צמחיית נחלים עבותה, ממש ג'ונגל על שפת כנרת.

השמורה מכילה את  הלגונות מפורסמות של הזאכי (שפך המשושים-יהודיה) והמג'רסה (שפך נחל דליות) וכמובן נהר הירדן המצטרף גם הוא לחגיגה ומתחבר לכנרת בבקעת הבטיחה.

באביב 2021 הוכרזה שמורת הבטיחה, לאחר שנים שהייתה רק מאושרת כשמורה. האכרזה תספק לטבע הגנה מפני פיתוח ופגיעה, ותאפשר לשמר בית גידול לח שאין שני לו בישראל.

הדיג בשטח השמורה אסור בכל צורותיו (חכות, רשתות, צלילה וכו'). כפי שהוזכר לעיל הסיבה לכך היא שבשפכי הנחלים מצויות נקודות הטלה של אמנונים, וחשיבותן עצומה

הסירה שנתפסה. קרדיט: רט"ג

לא חוקי דייג דייגים סירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד