כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מלא בשערוריות

ראש ממשלת איטליה לשעבר מת בגיל 86

סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה לשעבר, מת בגיל 86. בריאותו של איל התקשורת הראוותני ומלא בשערוריות שהנהיג שלוש ממשלות באיטליה הידרדרה באופן ניכר בשנים האחרונות. הוא הבהיר בעבר כי יתנגד באו"ם להקמתה של מדינה פלסטינית

ראש ממשלת איטליה לשעבר מת בגיל 86
ברלוסקוני בכנסת ישראל ב-2010 צילום: Yossi Zamir/Flash90

סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה לשעבר, מת בגיל 86. בריאותו של איל התקשורת הססגוני שהוביל שלוש ממשלות באיטליה הידרדרה באופן ניכר בשנים האחרונות. איל התקשורת, הוביל שלוש ממשלות איטלקיות בין 1994 ל-2011, מפלגתו 'פורזה איטליה' שלו היא שותפה זוטרה בקואליציה השולטת הנוכחית, הוא סבל מלוקמיה מזה כמה חודשים.

ברלוסקוני היה אחד הפוליטיקאים הראוותניים ביותר באיטליה, שעשה קאמבק פוליטי בשנת 2017 למרות קריירה מלאה בשערוריות, אינספור האשמות על שחיתות והרשעה בהונאת מס. הוא שהה שישה שבועות בבית החולים בסן רפאלה במילאנו באביב הזה, ועבר טיפול לזיהום ריאות הקשור ללוקמיה, לפני שאושפז לאחרונה מחדש.

המנוח נולד במילאנו ב-1936 למשפחה ממעמד הביניים, ברלוסקוני החל את הקריירה העסקית שלו בפיתוח נכסים לפני שהמשיך והקים את Mediaset, רשת השידור המסחרית הגדולה באיטליה. הוא גם החזיק במועדון הכדורגל מילאן בין השנים 1986 ל-2017.

מפלגת 'פורצה איטליה' נוסדה בשנת 1993. שנה לאחר מכן, ברלוסקוני היה ראש הממשלה הראשון שנבחר מבלי שהחזיק קודם לכן בתפקיד ממשלתי, והקדנציה השנייה שלו בתפקיד, בין 2001 ל-2006 , היא הארוכה ביותר שכיהן כל מנהיג איטלקי מאז מלחמת העולם השניה. הוא חזר לשלטון ב-2008 אך נאלץ להתפטר ב-2011 על רקע משבר כלכלי חריף.

ברלוסקוני הורשע בהונאת מס בסוף 2012 , שבגינה ריצה את עונשו בן השנה בעבודות שירות חלקיות במילאנו. האיסור שלו על התמודדות לתפקיד הוסר בזמן לקראת הבחירות הכלליות ב-2018, אך לא ניצח. בשנת 2019 זכה ברלוסקוני במושב בפרלמנט האירופי ובבחירות הכלליות באוקטובר 2022 שבה מפלגתו לשלטון בקואליציה בראשות "אחי איטליה" של המנהיגה הנוכית ג'ורג'יה מלוני, ברלוסקוני גם נבחר כסנאטור.

בשנת 2016, הוא עבר ניתוח, הוא אושפז בבית החולים בספטמבר 2020. היו לו סיבוכים מתמשכים הקשורים לנגיף הקורונה, מצב שהוא תיאר כ"הגרוע בחיי". הוא הותיר אחריו חמישה ילדים.

ואי אפשר בלי הקשר ישראלי. ראש הממשלה נתניהו ביקש ב-2010 מראש ממשלת איטליה דאז, סילביו ברלוסקוני, לסייע לשקם את היחסים ביו ישראל לארצות הברית בעקבות ההחלטה לבנות 1,600 יחידות דיור במזרח ירושלים, כך חשף אתר ההדלפות ויקיליקס. האתר חשף האזנות של הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית לבכירים באיטליה.

ב-2010 ברלוסקוני הגיע לישראל, ראש הממשלה דאז נתניהו אמר בקבלת הפנים: "ובכן אני יכול לחשוב על מעט מאוד עמים שתרמו יותר לתרבות המערבית מאשר שני עמינו. ברומא ובירושלים נוצקו היסודות של התרבות המערבית. זוהי הסיבה שחיוני הדבר שאיטליה וישראל יתייצבו זו לצד זו, גאים במורשתנו, מחויבים לערכינו ונחושים להגן על עתידנו ועל תרבותנו".

ב-2011, השתתף ברלוסקוני בחגיגות יום העצמאות ה-63 למדינת ישראל ברומא, והבהיר כי יתנגד באו"ם להקמתה של מדינה פלסטינית, ב-2012 נתניהו ביקר באיטליה ביחד עם עוד שרים, וקיים פגישה עם ראש ממשלת איטליה ברלוסקוני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ראש ממשלת איטליה איטליה סילביו ברלוסקוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד