י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דו"ח נתוני הלמ"ס מציג צמיחה בתעסוקה של המגזר החרדי

שעור התעסוקה בקרב גברים חרדים בשנת 2022 עלה בכ5 נקודות אחוז, וכך הגיע לרמה של 53.5% שזהו למעשה שיא של לערך 25 שנים בתעסוקה במגזר החרדי כאשר מדובר בגברים. נתון זה התפרסם ב'שנתון החברה החרדית' מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה והוא מגובה על סמך נתוני הלמ"ס בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2022

דו"ח נתוני הלמ"ס מציג צמיחה בתעסוקה של המגזר החרדי
שעון נוכחות טביעת אצבע צילום: מקאנו

עליה בעובדים במגזר הדתי

שעור התעסוקה עלה על רקע סיום משבר הקורונה, ותוך כך, גם הפסקת התשלומים של דמי האבטלה לעובדים ששהו בחל"ת. השאלה הגדולה שעולה היא מה בעצם גרם לזינוק בשיעור התעסוקה.

ללא ספק היציאה ממשבר הקורונה בו עולם התעסוקה הצטמצם משמעותית גרם ליציאה מהמשבר. יחד עם זאת, גם העלייה ביוקר המחייה הביאה לא מעט סיבות לכך ומשפחות רבות גם במגזר החרדי החלו להרגיש את הלחץ להגדלת ההכנסה ברמה גבוהה יותר.

אחד מכותבי השנתון 'שנתון החברה החרדית' הוא ד"ר גלעד מלאכך שמציין שהעלייה שרואים בה צמיחה בתעסוקה במגזר החרדי היא קשר ישיר לממשלה שכיהנה מחודש יוני 2021, ועד לסוף שנת 2022 ובה לא היו באמת מפלגות חרדיות, וההחלטות של הממשלה כללו קיצוץ בתקציב הכוללים, הישיבות ומסים על משקאות מתוקים ועל כלים חד פעמיים.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שהמדינה תומכת בתכניות של חידושים וייחודיות הנוגעות למגזר החרדי, כגון תכניות לקידום נשים חרדיות בעסקים ובחברות הייטק, תכניות להגברת המעורבות החרדית בתחום המחקר המדעי והטכנולוגי, ותכניות לקידום השקפת עולם ויזמות בתוך החברה החרדית. יישום מדיניות זו מסייע לשמירה על זהות המגזר החרדי ולמערכת הערכים שבה, תוך יצירת סביבה מקלה להצלחת האנשים במגזר בתחומי העסקים והקריירה השונים.

עובדים חרדים • קאנבה

גישות מסורתיות לעומת מודרניות למעקב אחר נוכחות

אחד האלמנטים החשובים ביותר בעולם התעסוקה הוא מעקב אחר שעות נוכחות ודאגה להסכמי עבודה חוקיים. לא בכדי, על סעיפים אלו נתבעו לא מעט מעסיקים.

עברנו לא מעט בעולם החדשנות והטכנולוגיה משיטות המעקב המסורתיות, שאת רובן כולם זוכרים. שעוני החתמה ידניים, שעוני החתמה דיגיטליים הנמצאים פיזית במקום, ושעוני החתמה בתוך מערכת ממוחשבת שהובילו אל טכנולוגיות חדשות ביניהן גם שעוני החתמה ביומטריים באמצעות טביעת אצבע.

אך לא מדובר רק בשעוני נוכחות כבר, אם כי בכרטיס עובד ממוחשב, חדשני ודיגיטלי שמרכז בתוכו את כל צרכי העובד, הפרטים עליו, הזכויות המגיעות לו וכמובן את המעקב אחר השעות והסכם עבודה ממוחשב חתום ומסודר. החדשנות מביאה עמה בשורות טובות שיכולות לסייע לא רק לניהול נכון, אלא להתמודדות עם שעור הצמיחה בעולם התעסוקה.

שיטות עבודה מומלצות למעקב נוכחות במגזר החרדי 

כבעלי עסקים או מנהלים חשוב שיהיה לכם מעקב שעות נוכחות מסודר ומדויק. כך באמת שומרים על מקום עבודה יעיל ובעל תפוקה גבוהה. השנים האחרונות הביאו עמן צמיחה גבוהה ושיטות יותר חכמות עבור מעקב נוכחות למגזר החרדי. ישנן שתי מערכות ספציפיות מבית מקאנו שמביאות יתרונות רבים, והן:

  • שעון נוכחות ביומטרי

שעון הנוכחות הביומטרי מבצע פעולה פשוטה וקלה ומשתמש בזיהוי המבוסס על סמך תכונה פיזית. זהו פתרון להחתמת נוכחות מבוקש מאד במקאנו, שעון נוכחות טביעת אצבע במגזר החרדי מבוקש מאוד ומאפשר פתרון נוח ויעיל להחתמת נוכחות. השעון הביומטרי מאופיין או בטביעת אצבע או בזיהוי פנים בנוסף ניתן לבצע החתמה באמצעות בכרטיס מקודד או קוד והוא מביא ליתרונות רבים ביניהם סדר, ארגון, חיסכון כלכלי לבית העסק ויעילות בדיוק החתמת הנוכחות.

  • שעון נוכחות טלפוני

זוהי אופציה מושלמת למגזר החרדי מבית מקאנו המאפשרת דיווח של נוכחות באמצעות טלפון קווי במשרד או טלפון סלולארי כשר. שעון נוכחות טלפוני מאפשר החתמה של זמנים  באמצעות טלפון שקיים באחד מהסניפים או מהנייד של העובד, וגם יכול לסייע ברמת החתמת נוכחות עבור עובדי שטח שלא יכולים לדווח באמצעות אפליקציית נוכחות. העובדים מחייגים למספר הטלפון הייעודי, מקישים את מספר העובד או מספר תעודת הזהות ומדווחים על התחלת עבודה או סיום עבודה. הגדרת הטלפונים בתוך המערכת היא קלה ופשוטה ובעיקר מביאה לפתרון נוח למגזר החרדי שלא יכול לתפעל אפליקציות חכמות בטלפונים הניידים.

הצמיחה בתעסוקה במגזר החרדי בישראל מביאה עמה אתגרים חדשים. כמו בכל תהליך של שינוי וצמיחה, יש לטפח את התמיכה המתאימה כדי לקדם עוד יותר את התעסוקה במגזר החרדי ובכלל, בעולם התעסוקה. החדשנות והטכנולוגיה, יחד עם מערכות חכמות לנוכחות והסכמי עבודה בהחלט מביאים אווירה אחרת לתחום ומשפרים את איכות החיים העסקיים ביומיום.

שעון חרדים עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד