כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ישפיע על הריבית?

פרשנות: המשקיעים הזרים הבינו שאין רפורמה והשקל מתחזק

לאחר התחזקות של 3.6% בשקל בשבוע שעבר: הדולר נחלש ב-1% מול השקל | ממה זה נובע וכיצד זה ישפיע על הריבית? | פרשנות 

פרשנות: המשקיעים הזרים הבינו שאין רפורמה והשקל מתחזק
אילוסטרציה צילום: pexels

בשבוע שעבר השקל הציג נסיקה של למעלה משלושה אחוזים וחזר לרמה של 3.60 והיום (שני) אף מגיע לרמה של 3.58 שקלים לדולר.

אין נתון כלכלי מעודד שיכול להצדיק את ההתחזקות של שער החליפין של השקל, שכן לא פורסם בשבוע האחרון מדד או נתון כלכלי שמסביר את ההתחזקות. לא נותר לנו אלא להניח שהסיבה היא הערכות של המשקיעים לירידה בסיכון הנובעת מחקיקת חוקי הרפורמה המשפטית, מה שגרם בתקופה האחרונה לירידה חדה עד כה בערכו של השקל. אם אכן זאת הסיבה אלו המשקיעים הזרים שגורמים לתנודות האחרונות.

למרות השמועות שמצביעות על בנק ישראל כגוף שאחראי לתנודות האלה, אין חשש שבנק ישראל מכר את הדולרים שיש לו בכדי לחזק את השקל. בנק ישראל לא נוהג לעשות את הפעולות האלה במחשכים כי ממילא הנתונים יתפרסמו בסופו של דבר ויקום רעש ציבורי כנגד המהלכים המניפולטיביים.

זה נכון שההתחזקות הזו קצת מורידה את האינפלציה ופחות דוחקת בבנק ישראל להודיע על העלאת ריבית נוספת. ובאמת, אם השער הזה יישאר עד סוף החודש תהיה לכך השפעה חיובית על האינפלציה במדדי נסיעות לחו"ל או במחירי הדלק ואז באמת יש סיכוי מופחת לעליית ריבית נוספת.

עדיין, חשוב לזכור שבנק ישראל יחליט על הריבית בעוד קצת פחות מחודש והרבה יכול לקרות עד אז. בנק ישראל והנגיד רמזו כי אם המדד של חודש מאי, שיתפרסם ביום חמישי השבוע, לא יחרוג משמעותית מהציפיות שנעות סביב 0.5 הוא לא יעלה ריבית בפגישה הבאה.

מנגד, בארצות הברית השוק מעריך שלא צפויה העלאת ריבית בפגישה הקרובה אבל בפגישה אחריה כן תהיה, זאת בשל קצב אינפלציית הליבה שלא יורד והבנקים שלא עוצרים את האשראי לצרכנים, נוסף על התמתנות מחירי הנדל"ן האמריקאים - כל אלו גורמים לבנק הפדרלי לא לקחת סיכון וכן להודיע על העלאה.

 

 

מסחר ריבית ארה"ב ריבית בנק ישראל ריבית גבוהה בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד