כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בכינוס בירושלים

האיחוד האירופי: נחושים להילחם בכל הצורות של אנטישמיות

בכירי האיחוד האירופי השתתפו בכנס בירושלים בנושא מאבק בגזענות, שנאת זרים ואנטישמיות. האיחוד האירופי וישראל נחושים להילחם בכל צורות של דברי שטנה אנטישמיים ותכנים וגילויים אנטישמיים אחרים. הצדדים סיכמו לשתף פעולה באופן הדוק יותר בטיפול באנטישמיות ובעיוות והכחשת השואה

האיחוד האירופי: נחושים להילחם בכל הצורות של אנטישמיות
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

ישראל והאיחוד האירופי קיימו היום כנס בירושלים, הכינוס ה-14 שהתאפיין במאבק בגזענות, שנאת זרים ואנטישמיות. האיחוד האירופי וישראל נחושים להילחם בכל צורות של דברי שטנה אנטישמיים ותכנים וגילויים אנטישמיים אחרים, לא מקוון ומקוון. הצדדים הסכימו לשתף פעולה באופן הדוק יותר בטיפול באנטישמיות ובעיוות והכחשת השואה בתחום הדיגיטלי, ואישרו מחדש את הגדרת האנטישמיות.

סמינר האיחוד האירופי-ישראל הוא פורום ייחודי, שמאז 2007 מפגיש רשויות אירופיות וישראליות, עובדי מדינה, קובעי מדיניות, מומחים, ארגונים בינלאומיים וארגונים לא ממשלתיים כדי לדון בשיטות עבודה מומלצות ובאמצעים למאבק באנטישמיות ובצורות אחרות של שנאה.

כחלק מאסטרטגיית האיחוד האירופי הראשונה אי פעם למאבק באנטישמיות וטיפוח חיים יהודיים שאומצה באוקטובר 2021, האיחוד האירופי התחייב לשדרג את הפורום הזה לסמינר ברמה גבוהה. את הפגישה היום פתחו שר החוץ אלי כהן, ומרגריטיס שינאס, סגן נשיא הנציבות האירופית לקידום אורח החיים האירופאי, וקרוליין אדשטדלר, השרה האוסטרית לענייני אירופה.

בהודעה מטעם האיחוד האירופי נאמר: "האיחוד האירופי וישראל ימשיכו לבנות יחסים חזקים ושיתוף פעולה הדוק. לשתף פעולה בהרחבת העמוד הדיגיטלי של רשת 'שגרירי אירופה הצעירים לקידום זיכרון השואה'. בהתבסס על הפרויקט הישראלי המצליח 'הסיפור שלי הוא הסיפור שלך'. זה יאפשר לאיחוד האירופי ולישראל להגביר את שיתוף הפעולה ביניהם בקידום זיכרון השואה והחינוך, על ידי חיבור ניצולי שואה לצעירים. שני הצדדים מצפים גם לשתף פעולה בפרויקט משותף על תולדות יהודי אירופה במהלך השנים שבין המלחמות, בשיתוף פעולה הדוק עם יד ושם".

סגן נשיא הנציבות האירופית לקידום אורח החיים האירופאי, מרגריטיס שינאס, ציין בדברי הפתיחה שלו: "המאבק באנטישמיות הוא בראש סדר העדיפויות של האיחוד האירופי וישראל היא שותפת מפתח במאמץ הזה. המטרה הסופית של האסטרטגיה הייעודית הראשונה אי פעם של האיחוד האירופי היא להבטיח שיהודים יוכלו לנהל את חייהם בהתאם למסורות התרבותיות והדתיות שלהם, ללא דאגות ביטחוניות. הפגישה היום היא ביטוי לנחישותנו המשותפת לטפל באנטישמיות ובעיוות והכחשת השואה בתחום הדיגיטלי עם כל הכלים שיש לנו: חקיקה חזקה כמו חוק השירותים הדיגיטליים של האיחוד האירופי שייכנס לתוקף ב-25 באוגוסט, והגברת היכולת של הרשויות הרלוונטיות לתבוע דברי שטנה באינטרנט".

שר החוץ אלי כהן אמר: "המאבק באנטישמיות צריך להימשך ללא הרף שכן עידן המדיה החברתית מביא אתגרים חדשים. בדאגה רבה אנו עוקבים אחר הרמה המתמדת הגוברת של אנטישמיות הן ברשת והן מחוץ לרשת. הדיאלוג ברמה הגבוהה שנערך היום בירושלים בין ישראל לאיחוד האירופי מעביר מסר ברור לגבי נחיצותה של שותפות בינלאומית רחבה במאבק באנטישמיות על כל ביטוייה וקידום זיכרון השואה. אנו נקראים להגביר את המאמצים שלנו, להקים קואליציות רחבות יותר ולעדכן את אסטרטגיית הלחימה שלנו במאבק באנטישמיות. זה מאבק שאין לנו דרך אחרת מלבד לנצח".

עוד אמר: "אנו מעריכים את המחויבות והמעורבות האישית של סן נשיא הנציבות שינאס, כמו גם את המאמץ המתמיד והמתמשך של רכזת הנציבות האירופית למאבק באנטישמיות וטיפוח החיים היהודיים, קתרינה פון שנורביין".

 

האיחוד האירופאי איחוד האירופי הנציבות האירופית אלי כהן שר החוץ אנטישמיות אנטישמיות באירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד