י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חידוש בענף הבריאות

האנשים שעומדים מאחורי המהלך החשוב של עולם הרפואה

הכירו את חברת Novohealth מבית נובולוג, המפעילה מזה שנים רבות שירות הוספיס בית בפריסה ארצית, אשר במצבים המתאימים מחליף שהייה בבית החולים וחוסך מהמטופלים אשפוזים מיותרים

האנשים שעומדים מאחורי המהלך החשוב של עולם הרפואה
טיפול ביתי. אילוסטרציה צילום: freepik

בשנים האחרונות חל שינוי בתפיסת הטיפול הרפואי המסורתי, כאשר יותר ויותר טיפולים עוברים אל תוך הבית, מתוך רצון לאפשר נוחות מרבית של המטופלים ובני משפחותיהם. שירותי הרפואה הביתיים מתבססים על ההבנה כי הבית הפרטי הוא המקום הכי בטוח עבור המטופל, במקביל להקלה על המשפחה הקרובה  בתפעול הטיפול של יקיריהם.  

חברת Novohealth מבית נובולוג, מפעילה מזה שנים רבות שירות הוספיס בית בפריסה ארצית, אשר במצבים המתאימים מחליף שהייה בבית החולים וחוסך מהמטופלים אשפוזים מיותרים. תוכנית הטיפול היא מקיפה וכוללת, תוך שמירה על רצף טיפול חיוני עם הרופא המטפל, בית החולים ובתי המרקחת, לטובת הליך טיפול הוליסטי ושלם בצורה הטובה ביותר, וכל זאת בהסדר עם קופות החולים עבור המטופלים הזכאים לכך.

הוספיס בית - איך זה עובד?

מיד לאחר פניה למחלקת הוספיס בית של Novohealth מבית נובולוג, מתואם ביקור בית בטווח של יום יומיים, ע"פ נוחות המשפחה ובהתאמה לחגים ושבתות. במועד המתוכנן יגיע צוות הכולל רופא, אח (או אחות – בהתאם להעדפתכם) ועובד/ת סוציאלי/ת. צוות זה הינו הצוות הקבוע אשר מלווה את המטופל במהלך האשפוז ואחראי על ניהול הטיפול הכולל. המטופל ומשפחתו מקבלים את מספרי הטלפון האישיים של חברי הצוות ומוזמנים בחום להפנות שאלה בכל עת, כאשר הצוות זמין 24/7 למענה מיידי ומקצועי.

ד"ר דניאל אזולאי, מומחה ברפואה פנימית, בגריאטריה ובטיפול תומך, מנהל חטיבת הוספיס בית מדגיש כי "הטיפול שלנו מתבצע בגישה רב מקצועית, כאשר המשולש המטפל – רופא/ה, אח/ות ועובד/ת סוציאלי – פועלים בשיתוף פעולה מלא עם המטופל ומשפחתו, במטרה להתאים את הטיפול המתאים והמיטיב ביותר. בכל רגע עומדת לנגדנו טובת המטופל ואנחנו מקדישים מאמצים ומשאבים רבים בשמירה על כבודו ונוחותו בצורה הטובה ביותר".   

במסגרת ביקור הבית הראשון, מקבלת המשפחה הדרכה כיצד להנגיש את הבית בצורה הטובה ביותר להוספיס בית ונקבעת תוכנית טיפול מותאמת אישית, בהתאם למצבו הרפואי והאישי של המטופל.

ביקורי בית ע"פ הצורך

במסגרת הוספיס בית מתחייב הצוות הרפואי על ביקורי בית – הרופא מגיע לביקור לפחות אחת ל-10 ימים, האח או האחות מגיעים לפחות אחת לשבוע והעובדת הסוציאלית מגיעה אחת לשבועיים לפחות. עם זאת, הביקורת בהחלט עשויים להיות תכופים יותר, בהתאם לצורך ולמצב ובכל עת יינתן מענה ראוי. בנוסף, הזמינות של הצוות הרפואי מאפשרת פעמים רבות סיוע מרחוק באמצעות הדרכה ותמיכה, ומקלה מאד על ניהול הטיפול השוטף.

הצוות הרפואי הקבוע נעזר במומחים מקצועיים נוספים, ואם קיים צורך ניתן לתאם ייעוץ פיזיותרפי, ייעוץ ריפוי בעיסוק וייעוץ תזונה ולהתוות תוכנית טיפול מתאימה. מטופלים אשר זקוקים לטיפולי פיזיותרפיה, טיפולים בריפוי בעיסוק או מעקב דיאטנית, יוכלו לקבל זאת באופן שוטף בבית.

בדיקות דם, מעבדה ואולטרסאונד בלי לצאת מהבית

אחד היתרונות המובהקים של הוספיס בית הוא היכולת לבצע בדיקות בבית, בלי צורך לנייד את המטופל למרכז רפואי. האחות יכולה לבצע ספירות דם, בדיקות סוכר, כימיה בדם, תפקודי כבד, בדיקות מעבדה ומשטחים שונים באמצעות מעבדה ניידת, כאשר הדגימות מועברות מיידית למעבדה לצורך תשובה מהירה.

במסגרת הוספיס בית ניתן לבצע מספר טיפולים כגון טיפול בפצעים קשיי ריפוי, החלפת חבישות, הוצאת תפרים, הכנסת/הוצאת עירוי לצורך מתן תרופות או נוזלים, הכנסת/הוצאת צינורות הזנה, הכנסת/הוצאת נקזים, ניקור בטני מונחה אולטרסאונד, באמצעות מכשיר אולטרסאונד נייד המאפשר לבצע סקירות שונות וחוסך את הצורך בהגעה למכון, מתן חמצן באמצעות ציוד הנשמה חדיש של החברה, המאפשר מתן חמצן בבית תוך ניטור קבוע של ריווי החמצן בדם.

ד"ר דניאל אזולאי: "אחד הדגשים העיקריים שלנו הוא טיפול לטובת איזון כאב. אנחנו מודעים לחשיבות הרבה בהפחתת כאב אצל המטופלים ויש לנו אפשרויות רבות לסייע בבית, החל מטיפול תרופתי פומי, דרך מדבקות ועד תרופות שניתנות באינפוזיה. מטרתנו היא להותיר את המטופלים נינוחים ככל האפשר ואנחנו מקפידים על זמינות רצופה לשאלות של המשפחה גם בנושא זה".

מיצוי זכויות סוציאליות

תפקיד העובד/ת הסוציאליים הוא תפקיד מפתח במערך הוספיס בית. הם אלה שתומכים במטופל ובבני משפחתו מצד ודואגים לזכויותיהם מאידך. העובד/ת הסוציאלי/ת מטפל בהדרכת המשפחה, מילוי טפסים והגשתם ודאגה למימוש מלוא הזכויות המגיעות להם. לא פעם מצליח העובד הסוציאלי להגדיל משמעותית את סכום הפיצוי המתקבל מביטוח לאומי עד כדי אלפי שקלים מדי חודש, בסכום המגיע למשפחה בזכות.

בנוסף, אין להקל ראש בתמיכה הרגשית והנפשית שמעניק הצוות הסוציאלי למטופל וגם לבני המשפחה, אשר לעתים רבות נושאים בעומס אבל לא מוצאים את הכתף המתאימה לפרוק את הקושי. הצוות הסוציאלי של הוספיס בית זמין 24/7 לכל עזרה, מצוקה, סיוע או בעיה ומשמש כתף תומכת רגשית, מעשית וטכנית.  

הוספיס בית

במסגרת הוספיס בית ניתן לקבל שירות של הוספיס בית, עבור חולים סופניים אשר מבקשים להישאר בקרבת המשפחה ואינם מעוניינים באשפוז בבית החולים. הוספיס בית כולל ביקורים ומעקב שוטף של הצוות הרפואי, תוך ניהול רגיש ועדין של תהליך הטיפול בזמינות מלאה 24/7 עבור המטופל ובני משפחתו. צוות הוספיס בית מיומן בניהול מצבים רפואיים רגישים ולאחר ניסיון של אלפי מטופלים ניתן לומר שמדובר בדרך המכבדת ביותר האפשרית.  

בית רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד