י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
ציר הרשע

כך מסייעת סין לאיראן לספק מל"טים לרוסיה

סין עוזרת לאיראן לספק מל"טים לרוסיה במהירות, כך טוענים גורמים אמריקאיים. לאחר שאוקראינה הפילה מל"ט איראני, התגלה חלק סיני שנשלח לכוחות הרוסים תוך שלושה חודשים מרגע ההזמנה

חלקי מל"ט איראני
חלקי מל"ט איראני צילום: באדיבות המצלם

כשחוקרים מערביים בחנו מל"ט איראני שהופל מעל אוקראינה בחודשים האחרונים, הם אמרו כי גילו תגלית חשובה: חלק אחד מן המל"ט הוא מתוצרת סינית ויוצר השנה. הגילוי הוכיח שסין המשיכה לשלוח לאיראן חלקים לתוכנית המל"טים שלה, למרות הלחץ הגובר מצד ארה"ב לעצור את שרשרת האספקה ​​העולמית לאיראן.

תגלית זו מדגימה באיזו מהירות איראן מסוגלת לסייע לרוסיה במלחמתה באוקראינה, כשהיא זקוקה לשלושה חודשים בלבד כדי לייצר ולספק למוסקבה נשק שמטיל אימה על האוכלוסייה האזרחית של אוקראינה, כך דווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

החוקרים אמרו כי מל"ט איראני שהופל על ידי כוחות אוקראינים באפריל הכיל ממיר שנראה שנוצר בסין באמצע ינואר האחרון. זוהי הפעם הראשונה שחלק מתוצרת 2023 נמצא במל"טים איראניים, כך גילו חוקרים מטעם חטיבת המחקר Conflict Armament Research, קבוצה בבריטניה העוקבת אחר אספקת נשק גלובלית.

הממצא מראה באיזו מהירות איראן יכולה לבנות ולשלוח מל"טים לרוסיה. החלק הסיני יוצר בינואר, נשלח לאיראן, הותקן ולאחר מכן נשלח לרוסיה והשתמשו בו נגד אוקראינה באפריל.

רוסיה שיגרה יותר מ-700 מל"טים נגד תחנות כוח, ערים ומטרות צבאיות, כך לפי הצבא האוקראיני. בעוד אוקראינה טוענת כי הצליחה לנטרל במידה רבה את איום המל"טים, השימוש המתמשך במל"טים מלחיץ את ההגנה האווירית של המדינה.

בחודש שעבר אמר ממשל ביידן כי רוסיה מיצתה את אספקת המל"טים האיראניים שלה וכי רוסיה ביקשה מטהרן לשלוח לה עוד. בשבוע שעבר נמסר מהבית הלבן כי איראן שלחה לאחרונה מאות מל"טים לרוסיה על ספינות שחצות את הים הכספי.

גילוי החלק הסיני שם זרקור על האתגרים שעומדים בפני ארה"ב ובעלות בריתה בניסיון לעצור את זרימת החלקים מרחבי העולם למפעלי המל"טים של איראן.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן סין מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד