כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

התנודות בענף הנדל"ן: היערכות לשינוים ארגוניים בשדרת הניהול של חברות יזמות ונדל"ן

הטלטלה בשוק הנדל"ן עם עליית אחוזי הריבית ועצירת המשכנתאות גורמת לשינויים בניהול החברות המבקשות להיערך בצורה מיטבית לשנים הבאות • הסנונית הראשונה – חברת 'רייסדור', כאשר הבעלים יקי רייסנר מינה שני מנכ"לים מהשוק המוסדי לחברות שבבעלותו

התנודות בענף הנדל"ן: היערכות לשינוים ארגוניים בשדרת הניהול של חברות יזמות ונדל"ן
יקי כפיר מנכ"ל רייסדור צילום: באדיבות המצלם

ענף הנדל"ן עובר שינויי מרחיקי לכת בתקופה האחרונה, עם עליית הריביות ועצירת המשכנתאות. נרשמת ירידה משמעותית בהיקף רכישות הקרקע במרכזים של משרד השיכון. אחת ההשפעות של הטלטלה בענף, נרשמת בשינויים הנערכים בשדרת הניהול של חברות היזמות והנדל"ן, מתוך מטרה לתכנן נכון את המשאבים לקראת היעדים והמשימות בשנים הבאות.

סנונית ראשונה אולי ניתן לראות בחברת 'רייסדור' המקיימת בימים אלה שינוי ארגוני משמעותי בניהול החברה במינוי שני מנכ"לים חדשים לחברות שבבעלותה. לחברת 'רייסדור יזמות' הכוללת את כל הפעילות היזמית של החברה לרבות מכרזים, תכנון, מימון וליווי, נכסים מניבים, שיווק, התחדשות עירונית וכו'  – ימונה איתמר רגב לתפקיד המנכ"ל. ולחברת 'רייסדור בנייה' , הכוללת את כל מערך הביצוע לרבות הנדסה, כח אדם, רכש, קבלנים, חוזים, בטיחות, בדק, שינויי דיירים וכו' – לתפקיד המנכ"ל ימונה יקי כפיר.

איתמר רגב • באדיבות המצלם

איתמר רגב, בן 54, סיים תפקיד בן 12 שנה כמנכ"ל קבוצת 'מגה אור החזקות' שבשליטת צחי נחמיאס ששוויה כיום כ 4 מיליארד ₪ , שקדם לו תפקיד בן 3 שנים כסמנכ"ל הנדסה בקבוצת 'ביג מרכזי קניות'. רגב מביא עמו ניסיון רב ומוכח בתכנון, ביצוע, יזום וניהול של חברת נדל"ן ציבורית.

יקי כפיר, בן 52, משמש ב-5 השנים האחרונות כמנכ"ל חברת עמרם אברהם ביצוע. קדם לכך סמנכ"ל באפי קפיטל. במסגרת עבודתו יקי צבר ניסיון רב בענף הביצוע, בניהול פרויקטים רבים ובהיקפים משמעותיים, הן בנייה רוויה ורבי קומות והן במבני ציבור, בתי חולים וכדומה. 

מדובר בשינויים המצביעים על הפקדת תחום הביצוע בידי מנכ"ל חברת ביצוע בורסאית גדולה, כדי לפנות מקום לתחום היזמות, ע"י מנכ"ל חברת מגה העוסקת ביזמות בהיקף של 5 מיליארד שקלים ע"י מימון בנקאי וגופים מוסדיים .

במכתב ששיגר הבעלים יקי רייסנר לעובדי החברה הודיע, כי לאור היקפי הביצוע והיזמות שמבצעת החברה בימים אלה הנאמדים בלמעלה ממיליארד שקלים, ולאור היעדים הרבים הצפויים לחברה לקראת שנת 2024, הוא מחליט על מינוי שני מנהלים לשתי החברות שבבעלותו. מדובר בשני מנכ"לים המגיעים מהשוק המוסדי, במה שעשוי לסמן אולי את כוונותיה של רייסדור להפוך בקרוב גם לחברה ציבורית.

כאמור, מינויים אלה מסמלים ציון דרך משמעותי בהתפתחות "רייסדור" כחברת נדל"ן מובילה, שבשנים האחרונות צברה קרקעות, ביצעה עסקאות רבות, קידמה מיזמי התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ ונמצאת בהליך התפתחות מורחב והגדלת צבר העבודה בהיקפים משמעותיים.

"ולמרות כל זאת, לקראת שנת 2024 החברה צריכה להיערך ליכולת מימוש עסקאות נוספות, לגשת למכרזים, למנף ולשכלל את דרכי המימון והפעילות ולהגדיל את היקף העסקאות באופן מבוקר, נשלט ובמיוחד מנוהל כראוי", כתב יקי רייסנר במכתבו לעובדים.

באשר למנהלים החדשים שמינה לחברות ציין רייסנר, כי "בכל שיחותיי עם איתמר ויקי, חידדתי את מה שאני מאמין בו בכל ליבי, כי הכוח של החברה הוא ההון האנושי שלה, אנשים איכותיים, מסורים ומקצועיים מאוד. כולי תקווה שיחד עמכם נעצים את החברה, מה שיאפשר לי כבעלים (כיו"ר) להמשיך לקדם את פיתוחה האסטרטגי".

יקי רייסנר רייסדור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד