כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תשלם מאות מיליונים

ארה"ב תצטרף מחדש לאונסק"ו כדי להתמודד עם ההשפעה של סין

ארה"ב תצטרף מחדש לאונסק"ו כדי להתמודד עם התנופה ההולכת וגוברת של סין. ממשל ביידן מבקש לחזור ולהשפיע על רקע החששות שהשפעתה הדיפלומטית של סין גוברת בקרב מדינות רבות

ארה"ב תצטרף מחדש לאונסק"ו כדי להתמודד עם ההשפעה של סין
אונסק"ו צילום: ויקי

ארה"ב תצטרף מחדש לאונסק"ו ותשלם מאות מיליונים דמי חבר במטרה להתמודד עם ההשפעה הגוברת של סין ויריבים אחרים בארגון התרבות והמורשת של האו"ם.

ביום חמישי האחרון, משלחת של דיפלומטים אמריקאים העבירה מכתב למנכ"לית אונסק"ו, אודרי אזולאי, בבקשה להצטרף מחדש לארגון שבסיסו בפריז. במכתב מציין ממשל ביידן כי יעביר 150 מיליון דולר מהקונגרס עבור שנת 2024 לתשלום לאונסק"ו, והוסיף כי תרומות דומות יועברו בשנים הבאות.

ארה"ב חייבת כיום לאונסקו 619 מיליון דולר, המהלך נועד להפוך את החלטת ממשל טראמפ לפרוש מארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם ב-2017, טראמפ ציין אז את הצורך לטפל בארגון בגלל "ההטיה המתמשכת נגד ישראל".

מאז הפכה סין לאחת התורמות הגדולות ביותר של אונסקו. הפקיד מספר 2 של הארגון הוא כעת סיני, ובייג'ינג מנהלת דיונים בארגון בנושאים החל מחופש העיתונות ועד לחינוך באוקראינה ובמדינות אחרות שסועות מלחמה.

אזולאי אמרה ל'וול סטריט ג'ורנל' כי "ארה"ב להוטה לבסס מחדש את השפעתה בארגון שבנוסף לייעוד אתרי מורשת ברחבי העולם עומד בחזית המאמצים העולמיים לפיתוח קווים מנחים לבינה מלאכותית וטכנולוגיות רגישות אחרות, ארה"ב חוזרת כי אונסק"ו התחזקה ועוסקת בנושאים שמעסיקים אותם".

במכתבה, מחלקת המדינה מסרה שממשל ביידן מתכנן לעבוד עם הקונגרס כדי לספק מימון נוסף של 10 מיליון דולר לתמיכה בתוכניות מסוימות של אונסק"ו, כולל שימור המורשת התרבותית באוקראינה וחינוך על השואה.

היום מנכ"לית אונסק"ו זימנה שגרירים מ-193 המדינות החברות באונסק"ו לפגישה בדלתיים סגורות בפריז כדי לדון בחזרתה של ארה"ב. בראיון היא אמרה שהיא מתכננת לערוך הצבעה החודש בעניין. ארה"ב זקוקה לתמיכה מרוב המדינות החברות. ההצבעה צפויה לעבור, אומרים גורמים רשמיים, מכיוון שממשל ביידן מתכנן לחדש את קופת אונסק"ו.

אונסק''ו סין ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד