י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרבעון הראשון של 2023

הדו"ח חושף: רווחים מטורפים לחברות הממשלתיות

הרווח הנקי של החברות הממשלתיות נאמד בכ-990 מיליון ש"ח, לעומת 599 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד | הגידול בסך כ-390 מיליוני ש"ח נובע בעיקר מאירועים חד פעמיים וגידול בפעילות מרבית החברות הממשלתיות המהותיות

הדו"ח חושף: רווחים מטורפים לחברות הממשלתיות
כסף צילום: בחדרי חרדים

רשות החברות הממשלתיות מפרסמת היום (שני) את הדוחות הכספיים של החברות הממשלתיות לרבעון הראשון של 2023: מהדו"ח עולה כי החברות הממשלתיות רשמו רווח נקי מצרפי (כולל רווחים חד פעמיים) בסך של כ-990 מיליוני ש"ח ברבעון הראשון לשנת 2023, לעומת 599 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בסך כ-390 מיליוני ש"ח נובע בעיקר מאירועים חד פעמיים וגידול בפעילות מרבית החברות הממשלתיות המהותיות. הכנסות החברות הממשלתיות הסתכמו בסך כ- 24 מיליארד ש"ח, גידול של 3% ביחס לרבעון המקביל, הרווח התפעולי הסתכם בסך של כ- 698 מיליוני ש"ח, ירידה של 12% ביחס לרבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי הוא 3% ושיעור הרווח הנקי הוא 4%. 

הנתונים מבוססים על הדיווח הכספי של הרבעון הראשון של שנת 2023 המיוחס ל-34 חברות ממשלתיות שמחויבות בדיווח ברבעון זה. פעילותן של החברות האמורות מהוות כ-96% מהיקף הפעילות של כלל החברות הממשלתיות. 

יש לציין כי רשות החברות הממשלתיות אחראית על פעילותן של מעל ל- 70 חברות ממשלתיות העוסקות בתחומים חיוניים הנוגעים לכל אספקט בחיי הציבור, כגון: ביטחון, תשתיות, תחבורה, דיור, תקשורת, חשמל, מים, דואר, וחינוך ועוד. בחברות מועסקים כ-57,000 עובדים. החברות הממשלתיות בישראל הן גם היצואן הגדול בישראל עם ייצוא בהיקף של כ- 18 מיליארד שקלים בשנה.

מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות אמרה: "החברות הממשלתיות פותחות את שנת 2023 בהצלחה רבה ומציגות שיפור בביצועים העסקיים. הרשות תמשיך לפרסם את תוצאות החברות הממשלתיות מדי רבעון ובזמן אמת, על מנת שהציבור יכיר את פעילות החברות ואת הישגיהן התקופתיים".

 

 

רווחים חברה ממשלתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד