ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"רגע מכריע"

גנץ: "יש לבחור נציג הקואליציה ונציגת האופוזיציה"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הבהיר בפתח ישיבת הסיעה כי, "יש נוסחה אחת פשוטה כדי שנמשיך בהידברות – לבחור נציג קואליציה ואת נציגת אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים". גנץ הוסיף: "אנחנו עומדים בפני רגע מכריע"

גנץ: "יש לבחור נציג הקואליציה ונציגת האופוזיציה"
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ צילום: צילום - עודד קרני.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר היום (שני) בישיבת סיעת המחנה הממלכתי: "פחות מ-24 שעות אחרי מסיבת העיתונאים של שר המשפטים יריב לוין שבה הציג את ההפיכה המשטרית, אמרתי שתהליך של הגעה להסכמות בנושאים כה מהותיים מצריך לפחות חצי שנה של הידברות.

כמעט מהרגע הראשון אני שומע דיבורים על כך שצריך לפוצץ את המגעים – גם מצד מתנגדי ההפיכה המשטרית וגם מצד תומכיה. אבל מה לעשות, בסוגייה כל כך רגישה נדרשת עבודה יסודית, שבסופה, גם אם אף צד לא יקבל את רצונו המלא – מדינת ישראל תקבל את מה שהיא צריכה, ואת מה שרוב הציבור רוצה".

גנץ הוסיף: "מי שמבקש לקרוע את מדינת ישראל בלי להפוך כל אבן, מי שמוכן שהמדינה תשלם מחירים עצומים בלי לעשות כל מאמץ, עושה טעות קשה ומרה. העקרונות של המחנה הממלכתי לא השתנו מהיום הראשון ולא ישתנו עד היום האחרון של ההידברות.

לא תהיה שליטה פוליטית על מינוי שופטים ושומרי סף, יקודם ויקוים חוק יסוד חקיקה מקיף, תישמר ביקורת שיפוטית אפקטיבית, יהיה שיפור בשירות לאזרח, ולא פחות חשוב – אחרי שמסכימים אין פרק ב', בוודאי לא בכנסת הנוכחית".

גנץ הבהיר: "אנחנו עומדים בפני רגע מכריע ביום רביעי, ודווקא נוכח הלחצים שמופעלים על נתניהו אני מבקש להגיד לו ולחברי הקואליציה בצורה הברורה ביותר: המחנה הממלכתי לא תהסס להגיע להסכמות אם הן יעמדו בעקרונות שהצבנו. שום שיקול פוליטי לא יעמוד ביננו לבין מה שנכון למדינת ישראל".

לסיום אמר: "זה לא הזמן לשחק משחקים, זה לא הזמן לדילים ולא הזמן לתרגילים פוליטיים. אני שומע בכל כמה שעות על נוסחה כזו ונוסחה אחרת. יש נוסחה פשוטה מאוד – לבחור נציג קואליציה לוועדה, לבחור נציגת אופוזיציה, ולהמשיך בהידברות בכדי שנוכל למצות את הניסיון לעשות את מה שרוב הציבור הישראלי רוצה: לשמור על הדמוקרטיה, לשמור על אחדות ישראל, להגיע להסכמות, ולהמשיך להתווכח על נושאים אחרים".

 

בני גנץ המחנה הממלכתי הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד