א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

האירוע קרס: אלפי ירושלמים נטשו בזעם

אירוע שמחת בית השואבה המרכזי בירושלים, קרס • אלפים הגיעו לאירוע שאורגן על ידי עיריית ירושלים והועבר בשידור חי ברדיו 'קול חי' • זמן קצר לאחר שעלה הזמר ליפא שמלצר לבמה, הורתה העירייה לסיימו • משתתף: "הארגון היה לקוי, האירוע לא הותאם לציבור החרדי והיו במקום בעיות צניעות קשות" • העירייה: "לא צפינו"

צילום מסך מהאירוע.
צילום מסך מהאירוע.

זעם בירושלים: אירוע שמחת בית השואבה המרכזי בירושלים קרס זמן קצר לאחר שנפתח, בשל עומס משתתפים וארגון לקוי.

עיריית ירושלים ארגנה שמחת בית השואבה מרכזית הלילה בשיתוף רדיו 'קול חי', בככר ספרא שברחבת העירייה. במקום הוקמה במת ענק והוזמנו שורה של זמרים ביניהם, אוהד מושקוביץ, ליפא שמעלצר, איציק דדיה, להקת הקינדרלעך ועוד, כאשר האירוע כולו אמור היה להיות משודר ברדיו קול חי.

אלא שזמן קצר לאחר שהחל האירוע הורה קב"ט עיריית ירושלים לפזר את האירוע בשל עומס וצפיפות. השידור החי הופסק תוך כדי שהשדרן, מנחם טוקר תוקף את העירייה ומוחה על המחדל. הציבור נדרש להתפזר.

יוסף ג. תושב שכונת רמות בירושלים מחה על מה שראה באירוע: "האירוע לא היה מסודר, ולא מאורגן", אמר, "איש לא התכונן אליו כראוי. הייתה צפיפות בלתי נסבלת ובעיות פריצות קשות. האירוע ואופיו לא התאים לציבור החרדי ולא נראה שאיש ממארגניו טרח כדי לארגן אותו כראוי".

מעיריית ירושלים נמסר כי, "מדובר באירוע שאורגן בידי המחלקה למורשת ישראל בעיריית ירושלים, בשיתוף רדיו קול חי. בהוראת המשטרה, נסגר האירוע לפני הזמן שתוכנן, בשל עומס יתר והשתתפות גדולה מההיערכות הצפויה, כדי למנוע קריסתו ועקב סכנת פגיעה במשתתפים חלילה".

אבי רוזן, מנכ"ל רדיו קול חי, אומר: "האירוע בככר ספרא בוטל עקב עומס בלתי צפוי של עשרות אלפי משתתפים. זוהי ההוכחה לכוחו ועוצמתו של 'קול חי' שהצליח להביא רבבות לאירוע החג בירושלים, באמצעות פרסום במשך שלושה ימים בלבד בשידורי הרדיו", אמר.

המפיק המוסיקלי של הערב דוד פדידה אמר כי, "אנחנו נתנו לעיריית ירושלים הערכת מצב לגבי כמות האנשים שצפויה להגיע לכיכר. היה ברור לנו שאירוע ברמה כזאת ובהשתתפות אמנים בסדר גודל כזה, יביא לתפוסה מלאה ולצערינו העירייה לא עשתה את ההתאמות הרלוונטיות מבחינת כוח אדם ואבטחה, מחסומי לחץ ותיחום הכיכר ולכן נוצר מצב שלא ניתן היה להמשיך באירוע".

ירושלים קריסה זמרים סוכות רדיו קול חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד