כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נציגי דגל התכנסו, גפני תקף את 'בני תורה' • גלריה

עשרות נציגי ופעילי דגל התורה התכנסו בסוכתו של מנכ"ל 'יתד' זליג אורלנסקי בנתניה • חברי הכנסת נאמו בזה אחר זה • צפו

נציגי דגל בסוכה, צילום שוקי לרר
נציגי דגל בסוכה, צילום שוקי לרר

למעלה מחמישים נציגי ופעילי תנועת דגל התורה התכנסו אמש (מוצ"ש) למסיבת חג בסוכתו של מנכ"ל עיתון יתד נאמן זליג אורלנסקי בנתניה, בהשתתפות חברי הכנסת ורבני התנועה.

את המסיבה פתח בדברי ברכה למשתתפים מנהל המחלקה המוניציפלית של דגל התורה מנחם שפירא שאף הנחה את האירוע וציין כי בבחירות האחרונות לעיריות זכתה דגל התורה להצלחה מרובה והגדילה באופן משמעותי את כוחה.

לאחמ"כ נשא דברים יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני. בדבריו התייחס גפני לתנועת בני תורה ואמר - "מאוד תמוה התנהגות של אנשים מסוימים שרק כדי לנסות ולהגיד טהורים אנחנו הם מנסים להכניס דברים קיצוניים שלא היו אף פעם בעולם התורה ודעת חכמי ישראל לא נוחה עם זה", גפני הוסיף כי הוא וכל העסקנים של דגל "מסתכלים 20 שנה אחורנית ובוחנים את המהלכים של גדולי ומנהיגי הדור, האם הדרך הזאת של המנהיגים שלנו גרמה במשך השנים ליותר לומדי תורה או לפחות לומדי תורה".

גפני הצהיר בנחרצות - "אין צד כזה שנתפשר בנושא הזה אפילו במעט. אנחנו נלך רק כמו שגדולי הדור הורו לנו, הרב מבריסק, החזו"א, הרב שך, הרב אלישיב, ולהבדיל בין החיים לחיים הגראי"ל שטיינמן. זו אותה הדרך כמו שהם הורו לנו תמיד להתייצב להשתמש בכלים שלהם ולנצח".

ח"כ יעקב אשר התייחס אף הוא לחוק הגיוס שעבר בשנה האחרונה בכנסת ואמר כי "התקופה האחרונה היא התקופה השקטה ביותר עבור בחורי הישיבות מבחינת זה שהם יכולים לשבת ללמוד ברוגע ללא טירדות. גם אלו שעשו בעיות ולא התייצבו בזמן הצליחו לפטור להם את הבעיות".

אשר תקף ואמר "הזוי שהפכו את ידידי ח"כ גפני לפשרן ואת וח"כ מקלב לאחד שלא מבין עניין".

אשר התייחס לגב שכל נציג של דגל התורה ברחבי הארץ מקבל. "לנציגי דגל התורה בערים יש חסינות של דגל התורה, אי אפשר לפגוע בהם בגלל שיש להם את הגב של כל תנועת דגל התורה כולל הח"כים, החוזק הפנימי שלנו כמפלגה זה שכולם ביחד.

"לפעמים יכול להיות שבעיר חילונית או חרדית ראש העיר פוגע בנושאים החשובים של דגל התורה ואחד מהחברים מדגל חושב לבד, ויוצר קשר אישי עם ראש העיר או מפלגה אחרת, הדבר הזה הוא הרס זה מחליש את הכוח חייבים לעמוד בכל הכוח כאיש אחד ובלב אחד".

צילום: שוקי לרר


















































גפני כינוס דגל התורה מקומי אורלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד