כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אחרי הדחייה

מכתב זועם לשר הביטחון: "לא יתכן שתמנע הגעת נכים למקום"

ארגון "בצלמו" פנה לשר הביטחון גלנט, אחרי שבעקבות הודעתו על רצונו להשתתף בטקס ההנגשה של מערכת המכפלה - הוא נדחה והמעלית נשארה סגורה. מנכ"ל בצלמו מסר: "דורש באופן מיידי מהמנהל האזרחי לפתוח את המקום"

מכתב זועם לשר הביטחון: "לא יתכן שתמנע הגעת נכים למקום"
מערת המכפלה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

אחרי שטקס פתיחת המעלית במערכת המכפלה נדחה לבקשת שר הביטחון שלא יכול להשתתף בתאריך המקורי, ומאז טרם נקבע מועד חדש - ארגון "בצלמו" דרש משר הביטחון לפתוח את המעלית במיידית, כך נודע ל"בחדרי".

במכתב שנשלח לשר הביטחון נכתב: "מדובר במעלית שמחכים לה עשרות שנים אנשים עם מוגבלות ביניהם נכי צה"ל, נכי פעולות איבה, סתם אנשים עם מוגבלות, קשישים ועוד. במשך שנים רבות הדבר היה תקוע וברוך השם הדבר הסתדר... אמנם הבניה הסתיימה אך המעלית לא נפתחה".

גורמים בחברון הוסיפו כי "המעלית הייתה אמורה להיפתח ובגלל רצון פוליטי של שר לקחת קרדיט אגב על דבר שהוא לא עשה סובלים אלפי נכים. זה ששערורייה. אין בעיה שהטקס נדחה. אבל שהמעלית תיפתח בינתיים. זה מאוד מקובל שפותחים משהו ואת הטקס עושים אחרי זמן".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "נגישות וחופש תנועה הינם חלק מחוקי יסוד. לא ייתכן שהמעלית במערת המכפלה ששנים נלחמו עליה תישאר סגורה בגלל טקס כזה או רצון של שר לבוא ולגזור סרט. אני דורש באופן מידי מהמינהל האזרחי לפתוח את המקום לאנשים עם מוגבלות".

מהמנהל האזרחי נמסר: "העבודות על המעלית הסתיימו והמעלית תחל לפעול בימים הקרובים".

מערת המכפלה נכים בצלמו שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד