י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בישראל נערכים לאבולה: ראש הממשלה בדיון מיוחד

נתניהו כינס את נציגי גופי החירום ומשרדי הממשלה בלשכתו, כדי לדון בצעדי מניעה למחלת האבולה • צפו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (א) דיון בלשכתו בירושלים בנושא התפשטות נגיף האבולה. מדובר בדיון נוסף לזה שהתקיים בשבוע שעבר ומטרתו לבדוק את התקדמות ההיערכות של רשויות המדינה למקרה של הגעת חולה בנגיף לישראל.

בדיון הוחלט לשים דגש על תישאול נוסעים שהגיעו לישראל מליבריה, גיניאה וסיירה לאון – שלוש המדינות שהמגיעים מהן הם בעלי סיכון גבוה להפצת המחלה. התישאול יתבצע בכל מעברי הגבול לישראל – לנוסעים המגיעים דרך האוויר, היבשה והים. זאת בנוסף לשלטי המידע הקיימים במקום בשפות עברית, אנגלית, צרפתית וערבית.

בדיון השתתפו נציגי משרדי הבריאות, התחבורה, הפנים, החוץ, המשפטים, רשות שדות התעופה, משטרת ישראל וצה"ל.

בסיום הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מדינת ישראל נערכת על מנת לעצור ככל האפשר כניסה של חולי אבולה לגבולותיה, כחלק מהמאמץ שאנחנו עושים כדי להגן על הגבולות בכלל מפני מסתננים בלתי חוקיים ומפני טרור. מדובר במגיפה עולמית ואנחנו משתפים פעולה עם מדינות אחרות, ובנוסף לשמירה על הגבולות שלנו אנחנו נוקטים שורה של צעדים כדי לבודד חולים, אם יגיעו, וגם כמובן לטפל בהם במערכות הבריאות שלנו. אנחנו מקווים שלא יהיה צורך בזה, אבל אנחנו נערכים לקראת כל האפשרויות".

מנהל נתב"ג שמואל זכאי: "אנחנו מתחילים בפריסה מאוד רחבה בכל מעברי הגבול שהתכלית שלה לאתר ולמנוע כניסה של נוסעים אשר נגועים במחלת האבולה".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ארנון אפק: "מערכת הבריאות עוקבת אחרי הנעשה בנושא האבולה ונמצאת בקשר עם המומחים בכל העולם. אנחנו משפרים את היערכות מערכת הבריאות על מנת שתוכל לתת מענה לכל חולה אבולה במידה ויגיע לישראל".

אבולה מחלה נתניהו ישיבה וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד