כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חילופי שבויים בדרך

איראן מאשרת: קיימנו שיחות עקיפות עם ארה''ב על הסרת הסנקציות

איראן הודיעה היום כי היא ממשיכה במשא ומתן עקיף עם ארצות הברית באמצעות סולטנות עומאן על הסכם הגרעין שלה ואפשרות לחילופי שבויים. איראן אומרת שחילופי שבויים עם ארה"ב עשויים להתרחש בקרוב

איראן מאשרת: קיימנו שיחות עקיפות עם ארה''ב על הסרת הסנקציות
שיחות הגרעין עם איראן בווינה בדצמבר 2021 צילום: Iran international

איראן הודיעה כי היא ממשיכה במשא ומתן עקיף עם ארצות הברית באמצעות סולטנות עומאן על הסכם הגרעין שלה ואפשרות לחילופי שבויים. תוכנית הגרעין של איראן הייתה זמן רב נושא לביקורת מצד מעצמות המערב, וכתוצאה מכך הוטלו על איראן סנקציות שפגעו בכלכלת המדינה.

"אנו מברכים על המאמצים של פקידים עומאנים, החלפנו הודעות עם הצד השני באמצעות המתווכים על הסרת הסנקציות האמריקניות", כך אמר דובר משרד החוץ של איראן, נאסר קנאני. "מעולם לא עצרנו את התהליכים הדיפלומטיים", הוסיף במסיבת העיתונאים השבועית שלו, והדגיש כי השיחות "לא היו סודיות".

איראן והאויבת המושבעת שלה, ארצות הברית, היו מעורבים גם בשיחות בתיווך עומאן על חילופי שבויים אפשריים. קנאני אמר כי ניתן יהיה להסכים על חילופי שבויים "בעתיד הקרוב", בתנאי שוושינגטון תפגין "אותה רמת רצינות" כמו טהראן.

לפחות שלושה איראנים-אמריקאים מוחזקים באיראן, ביניהם איש העסקים סיאמאק נמאזי, שנעצר באוקטובר 2015 ונידון ל-10 שנות מאסר בגין ריגול. בשבועות האחרונים, איראן שחררה שישה אזרחים אירופאים בתמורה לדיפלומט איראני, אסדאללה אסאדי, שהורשע בטרור ונכלא בבלגיה.

קנאני הכחיש שאיראן סיפקה לרוסיה ציוד ל"בניית מפעל מל"טים". דובר הביטחון הלאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, הזהיר ביום שישי האחרון כי רוסיה מקבלת חומרים מאיראן לבניית מפעל מל"טים בשטחה.
"אנחנו מכחישים כל האשמות בנוגע לייצוא נשק לרוסיה לשימוש במלחמה נגד אוקראינה", אמר קנאני.

איראן ארה''ב הגרעין האיראני עומאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד