י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר מאמצים ממושכים

"אחותנו את": בית הדין הרבני השיב את האישה לחיק היהדות

יהודייה מסורתית שהתאסלמה לאחר שנישאה למוסלמי, החליטה לפני כעשור לשוב אל חיק היהדות, אך הדבר נבצר ממנה מכיוון שלא התגרשה. בשנה האחרונה עלה בידה להתגרש ובסיוע ארגון להב"ה היא שבה ליהדות | הסיפור המלא

"אחותנו את": בית הדין הרבני השיב את האישה לחיק היהדות
אולם בית דין. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ע', בת למשפחה מסורתית התחתנה בשנת 2007 עם מוסלמי, ובמקביל להליך הנישואין התאסלמה. בשנת 2013 החליטה לעזוב את בעלה המוסלמי ולשוב ליהדות, אולם בית הדין הרבני בתל אביב אליו פנתה דחה את בקשתה, משום שעל פי חוק עדיין היתה נשואה לבעלה המוסלמי. בעקבות זאת, עזבה ע' את הארץ יחד עם ילדיה, ועברה להתגורר למשך עשור בחו"ל.

השנה, לאחר מאמצים ממושכים, הצליחה ע' להתגרש באופן סופי מבעלה המוסלמי. לאחר הגירושין, פנתה לארגון להב"ה בבקשה לסיוע בתהליך השבתה ליהדות.

ראש מערך הטיפול בלהב"ה, ענת גופשטיין, ליוותה את ל', וסייעה לה לקבוע דיון בנושא בבית הדין הרבני באריאל. ליוותה אותה בדיונים ולקחה אותה בסיום ההשבה לטבילה במקווה.

היום (שני), פסק בין הדין באופן סופי על השבתה ליהדות. בפסק הדין, החתום בידי הדיינים הרב יהודה יאיר בן מנחם, הרב דוד בר שלטון והרב אברהם דב זרביב, נכתב: "המבקשת הופיעה בבית הדין, ושטחה את בקשתה להשבתה ליהדות, הכול כאמור בפרוטוקול. לאחר שבית הדין התרשם מכנות הדברים, ולאחר שהמבקשת טבלה לצורך השבה ליהדות וקיבלה על עצמה חיזוק בשמירת תרי"ג מצוות והתקנות שתקנו והנהיגו חכמי ישראל, בית הדין מאשר את שיבת המבקשת ליהדות". "אחותנו את", אמר אחד הדיינים לאישה במעמד קבלת פסק הדין.

ענת גופשטיין מסרה: היום החוויה בבית הדין הייתה מרגשת, לא הייתה עין שלא דמעה משמחה. מעמד כל כך מרגש של עול מלכות שמיים. אני קוראת לכל אישה שנפלה: 'אין ייאוש בעולם כלל' אנחנו ננסה לעשות הכול לעזור לך.

יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, מסר: "אנו שמחים על עוד יהודייה, עוד אחות יקרה, ששבה לחיק העם היהודי. כל יהודייה כזו היא קודש, עולם ומלואו. אנו גאים לסייע לבנות ישראל, ונמשיך להיאבק למענן".

המכתב מבית הדין

ארגון להבה בנצי גופשטיין גיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד