כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעקבות הפרסום ב'בחדרי'

שר הביטחון הודיע: המעלית במערת המכפלה תיפתח

אחרי ששר הביטחון גלנט הודיע כי ירצה להשתתף בטקס ההנגשה של מערת המכפלה ובכך הוביל לדחייה בפתיחת המעלית - שר הביטחון הודיע היום כי המעלית תיפתח השבוע

מערת המכפלה
מערת המכפלה צילום: דוב בער הכטמן

אחרי שפרסמנו שטקס פתיחת המעלית במערת המכפלה נדחה לבקשת שר הביטחון יואב גלנט שלא יוכל להשתתף בתאריך המקורי, ומאז טרם נקבע מועד חדש - הודיע שר הביטחון גלנט בעקבות הפרסום כי המעלית תיפתח השבוע.

במכתב ששלח למנכ"ל 'בצלמו' שי גליק כתב רמ"ט השר: "אני שמח לעדכנך שבהנחיית השר המעלון יפתח לשימוש הציבור הרחב עוד השבוע ובלי קשר למועד טקס חנוכת המעלון שצפוי להתקיים בהמשך".

נזכיר כי דיווחנו שהיום נשלח לגלנט מכתב בו נכתב: "מדובר במעלית שמחכים לה עשרות שנים אנשים עם מוגבלות ביניהם נכי צה"ל, נכי פעולות איבה, סתם אנשים עם מוגבלות, קשישים ועוד. במשך שנים רבות הדבר היה תקוע וברוך השם הדבר הסתדר... אמנם הבניה הסתיימה אך המעלית לא נפתחה".

גורמים בחברון הוסיפו כי "המעלית הייתה אמורה להיפתח ובגלל רצון פוליטי של שר לקחת קרדיט אגב על דבר שהוא לא עשה סובלים אלפי נכים. זה ששערורייה. אין בעיה שהטקס נדחה. אבל שהמעלית תיפתח בינתיים. זה מאוד מקובל שפותחים משהו ואת הטקס עושים אחרי זמן".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר אחרי הודעת גלנט: "אני מודה לשר הביטחון על הודעתו על פתיחה מידית של המעלית. אחרי כל ההבטחות והדחיות סוף סוף זה קורה. אנחנו נבוא למקום לברך שהחיינו ולוודא שזה עובד בצורה סופית. מדובר ביום בשורה למאות אלפי אנשים עם מוגבלות. חופש התנועה וחופש הפולחן הם חלק מחוקי יסוד ואני שמח שסוף סוף זה קרה".

מערת המכפלה יואב גלנט נכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד