י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חולון: מאות הקבילו פני נשיא ה'מועצת' והראשל"צ

הגר"ש כהן ב'הקבלת פני רבו' בחולון: "הצטערנו שירד גשם בליל חג ונשאנו תפילה שנוכל לשבת בסוכה וב"ה הפסיק"

חולון: מאות הקבילו פני נשיא ה'מועצת' והראשל"צ
יעקב כהן

מאות מתושבי חולון השתתפו במעמד שמחת בית השואבה והקבלת פני רבו לנשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, והרשל"צ הגר"י יוסף, שנערכה על ידי מוסדות עטרת חכמים בראשות הגר"ח רבי.

במעמד, שהתקיים באולמי גלארי פלאס בחולון, נשא דברים הגר"ש כהן, אשר בדבריו ציין את חשיבות מצוות סוכה והביא את דברי הגמרא שלעתיד לבא כאשר יבוא הגוים ויראו מה הקב"ה רוצה לעשות לעם ישראל, ישאלו מה איתנו, יגיד להם הקב"ה הם מקימיים מצוות, ישיבו גם אנחנו נקיים, ואז הקב"ה ייתן להם לעשות סוכה, ויוציא חמה מנרתיקה, והגויים יבעטו בסוכה ויצאו ממנה.

על כך הביא הגר"ש את שאלת התוס', "מה יש, אפילו ישראל שיושב בסוכה ומצטער בסוכה פטור, אז למה אתה אומר לגויים להישאר? משיב התוס' נכון תצאו מהסוכה, אבל למה בעטתם?" ועל כך הוסיף הגר"ש והתייחס לגשם שירד בליל חג הסוכות, "אצלנו ירד גשם בסוכות היינו בצער גדול, לפני שנשב לברך לישב בסוכה בלילה הראשון התחיל גשם, אמרנו רבונו של עולם מה נעשה, וברוך ה' הפסיק הגשם ויכלנו לשבת ולקיים מצוות סוכה. אנחנו שיוצאים מהסוכה בוכים ויוצאים ואילו הגויים בועטים, זה ההבדל". אמר הגר"ש. ואף עורר את הציבור בימים קדושים אלו להתרחק ממכשירים טמאים, "הקב"ה נמצא איתנו, איך שייך להחזיק כל מיני כלים פסולים".

הרשל"צ הגר"י יוסף סיפר עובדות והנהגות על אביו הגר"ע יוסף זיע"א, ואמר כי ב"אחד הפעמים דן מרן באיזה נושא וחיפש עם יש ספר שעוסק בזה, וכשישן בלילה חלם כי ספר מסוים עוסק בזה ואכן קם לראות ומצא את מבוקשו, זה בזכות עמלו הגדול בתורה בכל רגע מחייו", סיכם הראשל"צ, ושיבח את הגר"ח רבי על פעילותו הברוכה בהרבצת תורה בחולון, תוך שהוא מציין כי הסיעתא דשמיא שלו היא בזכות עמלו בספרי הגר"ע זצ"ל.

"הרב רבי זוכה לסייעתא דשמיא בזכות זה שהגה הרבה בספרי מרן, אני זוכר בצעירותו הוא לא זז מספרי מרן, לפני החתונה היה יושב בנתיב בנימין במשך שעות ולומד יביע אומר, לכן זכה לפסוק הלכות ולכוון לאמיתה של תורה".













































גלריה מעמד סוכות הגרש כהן הגרח רבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד