כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
דרישה להשעיה מיידית

נחשף: הפעולות מאחורי הקלעים נגד השר סמוטריץ'

במהלך ביקורו של השר סמוטריץ' בפריז פעלו בשגרירות ישראל המקומית להתנער מהשר ולא ליוו את ביקורו כמקובל. זה החל בכך שמ"מ השגריר לא הגיע לקבל את פניו בשדה, בנוסף מדווח כי פעלו בשגרירות להשמיע מחאות נגד הרפורמה המשפטית והאיצו בקהילות היהודיות שלא להיפגש עם סמוטריץ' | דרישה משר החוץ אלי כהן להשעות מיידית את מ"מ השגריר

נחשף: הפעולות מאחורי הקלעים נגד השר סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' צילום: מתוך פייסבוק

גורמים בשגרירות ישראל בפריז פעלו לשיבוש ביקורו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בפריז בשבוע שעבר, ביקור שלא כלל שום ביקור עם גורם רשמי צרפתי אבל כלל עימותים פנים ישראליים מאחורי הקלעים. כך מדווח הפרשן הפוליטי עמית סגל ב'חדשות 12'.

התחושה הייתה ששגרירות ישראל בפריז, שנותרה ללא מינוי קבוע בראשה מאז התפטרה השגרירה יעל גרמן - מינוי של שר החוץ לשעבר יאיר לפיד, לא בדיוק יוצאת מגדרה לעזור לביקור. בין השאר, מ"מ השגריר לא הגיע ללוות את סמוטריץ' עם נחיתתו ונציג השגרירות הגיע ברגע האחרון ב"אובר" לטקס לזכר ההרוגים בפיגוע ב"היפר כשר" והביא נרות ופרחים ובכך הסתכמה מעורבותו.

לדברי בכירים בקהילה היהודית בצרפת, היה גורם בלשכת מ"מ השגריר שממש פעל להפריע לביקור הזה. אותו עובד האיץ בעובדים להשמיע מחאות נגד הרפורמה המשפטית, מה שהוא כינה "ההפיכה המשטרית", והאיץ בבכירים בקהילה היהודית לא להגיע לפגישות עם סמוטריץ'.

השר סמוטריץ' בטיסה. אילוסטרציה.

במשרד החוץ אמרו כי היה זה היה ביקור בנושא ה-OECD, ולכך יש שגריר אחר בנושא והאחריות היא לא של שגרירות ישראל בפריז. עם זאת אמרו כי הטענות נגד העובדים ייבדקו במלוא החומרה.

בתגובה לפרסום פנו הערב חברי הכנסת שמחה רוטמן ואוהד טל ממפלגתו של סמוטריץ' לשר החוץ אלי כהן בדרישה לבדוק את התנהלות השגרירות בעת ביקור השר סמוטריץ'. ח"כ טל דורש להשעות מיידית את מ"מ שגריר ישראל בצרפת. 

במכתבו ציין ח"כ אוהד טל לשר כהן: "התנהלות זו כמוה כהפרת אמונים בתפקיד ובמדינת ישראל, סותרת כל מחויבות הנדרשת על פי הקוד האתי לעובד מדינה (כמצורף בנספח) ומהווה אירוע שערורייתי שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום".

עוד הוסיף ח"כ טל: "משכך, אני פונה אליך בבקשה לבדוק את המקרה לפרטיו ולבחון בעקבותיו את המשך כהונת מ"מ שגריר ישראל בפריז ולהורות על השעייתו המיידית וכן נקיטת צעדים חמורים כנגד כל מי שימצאו מעורבים באירוע חריג זה".

צרפת בצלאל סמוטריץ שגרירות צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד