כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ממה התרגש נשיא מועצת חכמי התורה? • תיעוד

הגר"ש כהן השתתף בברכת הכוהנים ההמונית בכותל, ולאחר מכן סיפר לתלמידיו על דברי הזוהר שגרמו לו לבכות מהתרגשות

ממה התרגש נשיא מועצת חכמי התורה? • תיעוד
יעקב כהן

את תפילת שחרית הבוקר (א) התפלל נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן בבית הכנסת צוף דבש ברובע היהודי - סמוך לביתו. בסיום התפילה ליוו המתפללים את הגר"ש לביתו, תוך כדי שהם מתייעצים עימו בענייני הלכה ומתברכים מפיו.

לאחר מכן, כמידי שנה, יצא הגר"ש להשתתף בברכת הכהנים של תפילת מוסף ברחבת הכותל המערבי, שם נשא את כפיו ובירך את רבבות המתפללים. מהכותל צעד חזרה לביתו בליווי תלמידיו, שם נערכה הקבלת פני רבו לתלמידיו.

במהלך הקבלת פני רבו נשא הגר"ש דברי התעוררות. בדבריו ציין את חשיבות ימים קדושים אלו ואמר: "הקב"ה נתן לנו את יום שמיני עצרת. ולמה? אומרים חז"ל:אמר הקב"ה קשה עלי פרידתכם. עכבו עימי עוד יום אחד, והרי כל השבעה ימים אנו בסוכה בדירת ארעי. בצילא דמהימנותא, וביום השמיני אנחנו נכנסים לבית. אז איפה תשארו איתי? אלא כתוב בזוהר שהקב"ה ביום שמחת תורה עובר מהסוכה ונכנס איתנו לבית ממש".

"רבותי זה דברים מבהילים", זעק הגר"ש, "הקב"ה בא אלינו לדירת הקבע לבית ממש, ולזה אנו צריכים להכין את עצמנו ולשמוח שמחה עצומה. כשראיתי את הדברים בזוהר הקדוש זלגו עיניי דמעות מהתרגשות".

הגר"ש נשאל האם מותר לדבר לאחר שנטל את הלולב קודם להלל, או שמא הוי כמו מצה בפסח דאסור לדבר עד אחר אכילת כורך, והשיב דאחר שנענע שרי לדבר ואף קודם ההלל.

לעת ערב יצא הגר"ש לביהמ"ד יחווה דעת, למסור שיעור לאברכים בני תורה.



























































תפילה חול המועד מועצת שחרית הגרש כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד