א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מניעים פוליטיים?

כמעט מחצית מארה"ב תומכים בכתב האישום של טראמפ

כמעט מחצית מארה"ב תומכת בכתב האישום הפדרלי של טראמפ, אך המצביעים בסקר מאמינים שהפוליטיקה הייתה מעורבת. רוב הרפובליקנים, 67%, לא מסכימים עם ההאשמות נגד טראמפ. כ-17% לא בטוחים אם היה צריך להגיש כתב אישום

 כמעט מחצית מארה"ב תומכים בכתב האישום של טראמפ
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

כמעט מחצית מהאמריקאים תומכים בכתב האישום השני של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ המתייחס לטיפול לא נכון במסמכים מסווגים לאחר שעזב את תפקידו, אך רבים גם מאמינים שזה היה ממניעים פוליטיים.

ביום חמישי האחרון הודיע ​​טראמפ כי הוא מואשם על ידי היועץ המיוחד ג'ק סמית' ב -37 סעיפי אישום פדרליים הנוגעים לשמירה בלתי חוקית של מסמכים מסווגים, ותיאר את החקירה כ"ציד המכשפות הגדול ביותר בכל הזמנים".

סקר של רשת ABC שנערך לאחרונה לאחר כתב האישום מצא כי 48% מהאמריקאים חושבים שטראמפ הואשם בצדק בתיק המסמכים המסווגים, בעוד ש-35% לא חושבים שהיה צריך להגיש נגדו כתב אישום. כ-17% לא בטוחים אם היה צריך להגיש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר בפעם השנייה.

בקרב המפלגות, 86% מהדמוקרטים ו-45% מהעצמאים אמרו שהם תומכים בכתב האישום, בעוד שרוב הרפובליקנים, 67%, לא מסכימים עם ההאשמות נגד טראמפ.

לפי הסקר, 47% מהאמריקאים חושבים שההאשמות נגד טראמפ נובעות ממניעים פוליטיים, 37% אמרו שהם לא חושבים שהפוליטיקה מניעה את החקירה, ו-16% לא יודעים. כ-42% מהאמריקאים סבורים שהאישומים חמורים מאוד, בעוד ש-28% לא חושבים שיש להתייחס ברצינות להאשמות נגד הנשיא לשעבר.

הנשיא לשעבר אמר שהוא לא יודה באשמה, הסקר הצביע על כך ש-46% מהאמריקאים חושבים שבהתחשב בהאשמות, טראמפ צריך לעצור את הקמפיין שלו לנשיאות ב-2024. למרות דאגה מסוימת, 38% סבורים שהוא צריך להמשיך בקמפיין שלו, בעוד ל-16% לא הייתה דעה.

 

דולנד טראמפ סקר בחירות ארה"ב 2024

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד