כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אופטימי מתמיד

זלנסקי: "התקפת הנגד קשה, אבל היא מתקדמת"

הנשיא זלינסקי אומר כי התקפת הנגד קשה, אבל היא מתקדמת. בלינקן מקווה להצלחת המתקפה האוקראינית כדי לאלץ את פוטין לנהל משא ומתן. קייב הודיעה על שחרור שבעה כפרים

זלנסקי: "התקפת הנגד קשה, אבל היא מתקדמת"
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אישר אתמול כי קייב מתקדמת עם מתקפת הנגד שהכינה במשך חודשים נגד הכוחות הרוסיים, למרות "הקושי בלחימה".

"המאבק קשה, אבל אנחנו מתקדמים, וזה חשוב", אמר זלנסקי בנאום הלילי שלו. "אני מודה לחיילים שלנו על כל דגל אוקראיני שחוזר למקומו הראוי בכפרים הממוקמים באזורים החדשים ששוחררו", הוסיף. קייב הודיעה על שחרור שבעה כפרים מידי הכוחות הרוסיים.

סגנית שר ההגנה האוקראינית חנה מליאר הודיעה שכוחות ארצה השיבו את השליטה בשבעה כפרים שנשלטו על ידי כוחות רוסים, היא אישרה שמה שהצבא האוקראיני השיג הוא חלק ממתקפת הנגד שפתח מאז סוף השבוע שעבר נגד הצבא הרוסי במערב המדינה.

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, הביע את תקוותו להצלחת התקפת הנגד על אוקראינה, כי הדבר עשוי לאלץ את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנהל משא ומתן על סיום פלישתו לאוקראינה.

בלינקן אמר לכתבים, "הצלחת מתקפת הנגד תשיג שני דברים, חיזוק מעמדה של אוקראינה בכל שולחן מו"מ חדש, והיא עשויה גם להוביל לכך שפוטין יתמקד סוף סוף במשא ומתן לסיום המלחמה שהוא התחיל".

בתוך כך נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר אתמול כי המתקפה הצפויה של אוקראינה נגד כוחות הכיבוש הרוסיים החלה, והבטיח סיוע צבאי נוסף לאוקראינה. "עשינו הכל כדי לעזור לאוקראינה", אמר מקרון במסיבת עיתונאים לאחר שנפגש עם נשיא פולין אנדז'יי דודה וקנצלר גרמניה אולף שולץ בפסגה משולשת.

"הגברנו את האספקה ​​של תחמושת, נשק וכלי רכב ונמשיך לספק סיוע בימים ובשבועות הקרובים", אמר מקרון, שהודיע ​​בימים האחרונים כי שוחח עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד