י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב והניצב: ארביב נחקר אתמול, ויחקר שוב היום

העסקה בין הרב פינטו לפרקליטות המדינה נמצאת על סף משבר, אך בינתיים הכל כרגיל: ניצב ארביב נחקר אתמול אודות האשמות

מנשה ארביב. צילום: פלאש 90
מנשה ארביב. צילום: פלאש 90

לאחר שנחשד בקבלת שוחד ובהפרת אמונים בפרשת הרב יאשיהו פינטו, נחקר אתמול לראשונה ניצב בדימוס מנשה ארביב במשרדי המחלקה לחקירת שוטרים, במשך 13 שעות ומסר את גירסתו.

אף אחד לא הופתע מכך, והיום (שני) הוא צפוי להיחקר בשנית. ניצב בדימוס מנשה ארביב, מי ששימש כמפקד יחידת להב 433 במשטרת ישראל, נחקר לאחר שהפרקליטות הגיעה לסדר הטיעון עם הרב פינטו, בו ישמש כעד מדינה.

ארביב, על פי החשד, קיבל טובות הנראה מאנשי הרב פינטו בתקופה בה כיהן כנספח המשטרה בארצות הברית.

לפני כשבועיים הוגש לבית המשפט כתב האישום נגד הרב פינטו, שבו הואשם במתן שוחד לתנ"צ אפרים ברכה בסך 422 אלף שקלים, בהצעת שוחד לברכה בסכום דומה ובשיבוש מהלכי משפט. במסגרת הסדר הטיעון הבטיח למסור חומר מפליל נגד ניצב מנשה ארביב.

עורכי דינו של ארביב הגיבו: "לאחר הודעת המדינה לבג"ץ על כך שמידע שמסר פינטו נבדק, ונמצא לא מהימן (סע' 19 ו 27 לתגובת המדינה), התבקש ניצב ארביב להגיע למשרדי מח"ש להמשך בדיקת מסכת הכזבים שפיזר פינטו, כדי לייצר הסחה מהפרשה המרכזית בה מואשמים פינטו ואנשיו בגניבת מיליוני שקלים מעמותה למען נזקקים וניצולי שואה".

"ניצב ארביב יציג בפני נציגי המשטרה מידע שהוא לבדו מצדיק את ביטול ההסכם עם פינטו. עורכי הדין של ארביב, גדעון פישר, יהושע רזניק ולימור הלוי הביעו תמיהה על כך שמערכת האכיפה, המכנה בעצמה את פינטו כשקרן, המפיץ בדותות, הגובלים בדיבה כנגד קצין אחר, הפך לפתע לעד מדינה כנגד ניצב ארביב בחסות הסכם מפוקפק, המעלה חשש כבד למניעים העומדים אחריו וראויים בעצמם לבדיקה יסודית".

כזכור, בשבוע שעבר סנגוריו של הרב יאשיהו פינטו, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר ומשה מזור, הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להתפטר מייצוג הרב בתיק הפלילי המתנהל נגדו, ושבמסגרתו הושג לאחרונה הסדר טיעון עם הפרקליטות.

הבקשה שהוגשה להשתחרר מייצוגו חריגה מאוד, בפרט לאחר הגעה להסדר טיעון מקל. עורכי הדין הסבירו את הצעד כי הם "ליוו את הנאשם מתחילת חקירתו וייצגו אותו במגעים שנוהלו עם היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה והמחלקה לחקירת שוטרים, שהבשילו להסדר שנחתם אם הנאשם", אך הם "מבקשים בזאת את רשותו של בית המשפט להשתחרר מייצוגו של הנאשם".

להערכת גורמים המכירים את הצדדים, הראיונות של רעייתו הרבנית דבורה פינטו, ואחיו לכלי התקשורת, הם אלה שגרמו לעורכי הדין להגיש את הבקשה, היות וזה נעשה בניגוד להוראה והסכמה מפורשת במסגרת הסדר הטיעון, לפיהן הרב פינטו ומקורביו לא יתראיינו לכלי התקשורת.

לאחר החגים בכ"ח תשרי עתיד להתקיים דיון הקראת כתב האישום שהוגש נגד הרב והצגת הסדר הטיעון שהושג עמו. יומיים מוקדם יותר צפוי להיערך דיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ שהוגשה, בבקשה למצות את הדין עם הרב יאשיהו פינטו ולא להגיע להסדר טיעון עמו.
ארביב עסקת טיעון הרב פינטו הרבנית שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד