כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מתקפה בביטאון החסידי

מנהלי מוסדות המוכש"ר זועקים: "השאירו אותנו מאחור"

ביטאון 'המבשר' מהדהד הבוקר את זעקת ראשי מוסדות המוכש"ר בפני השר פרוש. כי, "אין פתרון לתקציב מוסדות החינוך". בניגוד להסכם הקואליציוני, לפיו האפליה תתוקן והתקציב יחזור להיות כ-75% מהתקציב של תלמיד במגזר הכללי, בפועל התלמידים והמלמדים מופלים לרעה

מנהלי מוסדות המוכש"ר זועקים: "השאירו אותנו מאחור"
מאיר פרוש צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ביטאון שלומי אמונים 'המבשר' מהדהד הבוקר (שלישי) פגישה של נציגי מוסדות המוכר שאינו רשמי שנערכה אמש עם שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש בעקבות הפרת ההסכם הקואליציוני מול מוסדות החינוך שברשותם.

לפי ההסכם הקואליציוני, האפליה של מוסדות המוכש"ר הייתה אמורה להיות מתוקנת והתקציב היה אמור לחזור להיות מ-75% מהתקציב הנוכחי של תלמיד במגזר הכללי, בפועל ההסדרים בכל הנוגע לתקציבי החינוך החרדיים לא כוללים את מוסדות המוכש"ר, ורבבות תלמידים ואלפי מלמדים ימשיכו להיות מופלים לרעה.

בביטאון נכתב כי נציגי מוסדות המוכר שאינו רשמי (מוכש"ר) נפגשו אתמול עם שר ירושלים ומסורת ישראל, הרב מאיר פרוש, והעלו בפניו את המצוקה התקציבית הקשה שהמוסדות נקלעו אליה וטרם נפתרה במסגרת תקציב המדינה שאושר בכנסת באופן סופי.

במסגרת ההסדרים שנקבעו לפני עשרות שנים מול השלטונות, מוסדות המוכש"ר אמורים לקבל תקצוב של 75% פר תלמיד ביחס לתקצוב תלמיד בחינוך הכללי, אך בפועל התקציב היום עומד על כ-40% מהסכום שמקבל מוסד בחינוך הכללי עבור כל תלמיד.

בניגוד למוסכם בהסכם הקואליציוני, לפיו האפליה תתוקן והתקציב יחזור להיות מ-75% מהתקציב של כל תלמיד בכללי, בפועל ההסדרים בכל הנוגע לתקציבי החינוך החרדיים כוללים רק את מוסדות הפטור ולא את המוכש"ר, כך שרבבות תלמידים ואלפי מלמדים ימשיכו להיות מופלים לרעה.

ראשי המוסדות הזכירו כי בהסכם הקואליציוני נכתב: "מוסדות המוכר שאינו רשמי - בתוך 60 יום יתוקנו תקנות חינוך ממלכתי מוסדות מוכרים תשי"ד-1954, באופן שחובת השתתפות המדינה בתקצוב מוסדות חינוך מוכרים תעמוד על 75% מכל תקציבי שעות הלימוד והשירותים הנלווים של מוסד רשמי דומה (למעט "תקציבים תוספתיים'' שימומנו במלואם באופן שוויוני כמו כל תלמידי ישראל כדלקמן). ההשוואה תכלול בין השאר את שעות הלימוד המתוקצבות לסוגיהן, דרך חישובן (לפי תחשיב אופק חדש) ואופן חישוב עלויות השעה באופן שיהיו מבוססים על נתוני המורים בפועל של כל מוסד (וותק, דרוג ומצבו האישי). כמו כן, יתוקנו התקנות באופן שחישוב מדד הטיפוח הרשותי יחושב לפי מגזרי החינוך".

השר פרוש הבהיר בפגישה כי יש לעמוד על קיום ההסכם במלואו ואין לקפח את חלקם של מוסדות התורה שמוגדרים כמוכש"ר מההישגים במשא ומתן מול משרד האוצר, ובכוונתו לפעול עם ראשי המוסדות לתת מענה למצוקת המוסדות.

בפגישה השתתפו מנכ"ל מוסדות בעלזא בני ברק הרב ראובן ברייש, מנכ"ל מוסדות החינוך סערט ויזניץ חיפה הרב יצחק פרידמן, מנכ"ל תלמוד תורה מתיבתא בני ברק הרב מנדל שניצער, מנכ"ל מוסדות סערט ויזניץ בני ברק הרב ישראל קאהן, מנכ"ל מוסדות צאנז באלעד הרב יחיאל חונא לנגסאם.

מאיר פרוש מוסדות חינוך הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד