י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הותקפה בזמן שישנה

מכת העכברים בבני ברק: הפעוטה דיממה ואושפזה בבית החולים

פעוטה בת שנתיים וחצי תושבת בני ברק הותקפה במהלך הלילה על ידי חולדה. אמה הבחינה בכך בעקבות בכיותיה. היא נלקחה לטיפול רפואי בבית החולים מעיני הישועה. "חייבים לעשות מזה רעש ובלאגן שיגיע למי שצריך שזה יגיע" | זעם רב בקרב תושבי בני ברק

מכת העכברים בבני ברק: הפעוטה דיממה ואושפזה בבית החולים
עכברים בבני ברק צילום: מתוך התיעוד

מכת המכרסמים בבני ברק ממשיכה להכות בתושבים. הלילה (בין שני לשלישי) פעוטה בת שנתיים וחצי תושבת העיר נזקקה לטיפול רפואי בעקבות חבלות שנגרמו לה מתקיפה של חולדה בשעה שישנה במיטתה במרכז בני ברק.

לפי הפרטים שהגיע ל'בחדרי חרדים' אמה של הפעוטה התעוררה לקול בכייה של ילדתה וגילתה כי היא סובלת מדימומים בכמה מקומות בגופה. בבית החולים מעיני הישועה אמרו כי הפציעות הן כתוצאה מנשיכות של חולדה.

"היי, אני עובדת בבית חולים", כתבה אישה בקבוצה של תושבי העיר בני ברק, "הגיעה אלינו עכשיו ילדה קטנה מדממת בידיים בגלל עכבר שפצע אותה וגם צילמתי את זה, אסור לתת לזה לעבור בשתיקה!". לדבריה, "אני לא יודעת אם זה הכתובת, אבל חייבים לעשות מזה רעש ובלאגן שיגיע למי שצריך שזה יגיע".

יו"ר הליכוד בבני ברק יעקב וידר הגיב לאירוע המצער: "הלילה עכברוש ענק נשך ילדה בת שנתיים וחצי בכל הגוף בזמן שישנה בבית במיטה שלה במרכז בני ברק! הילדה מאושפזת כעת בבית החולים וכולנו מתפללים לרפואתה השלמה של חיה רחל בת אפרת. שוחחתי כעת עם אב המשפחה, חיזקתי אותו והבטחתי לו שאמשיך להילחם עד מיגור סכנת הנפשות הזו מהעיר שלנו".

מכת המכרסמים בעיר התורה מטרידה מאוד את תושבי העיר והגיעה זה מכבר לישיבות מועצת העיר. לאחרונה הקצתה העירייה תקציב מיוחד בגובה 20 מיליון ש"ח למיגור התופעה המטרידה ואף מונה פרויקטור מיוחד לטפל בנושא המטריד.

חלק מהפציעות של הילדה

אך ההחלטות שהתקבלו במועצת העיר לא ממש מעניינות את העכברושים שמצידם ממשיכים לחגוג בעיר ולהוות מטרד. בתיעוד מליל אמש (מוצאי שבת) נראים המכרסמים מסתובבים להנאתם בעיר והחתולים, שבד"כ דולקים אחריהם, התרגלו לנוכחותם ואינם מתעסקים איתם.

מי שהביא את הנושא לסדר היום הוא נציג הליכוד יעקב וידר שלא ויתר ובעקבות כך לעירייה לא נותרה ברירה והיא הגיבה לנושא באופן רשמי והבטיחה לפעול.

"מכת העכברים בעיר הינה תופעה קשה, ומטרד מדאיג. התופעה לצערנו מוכרת וקיימת במספר ערים ברחבי הארץ, אך בני ברק סובלת ממנה באופן קשה מאז הוחל בחפירות הרכבת הקלה לאורך כל תוואי ציר ז'בוטינסקי, נכתב בהודעת העירייה.

בעירייה הסבירו כי הם ערכו "פיילוט ייחודי וחדשני שכלל מתווה ניקיון מוגבר, הדברה מאסיבית וחששנית ועידוד פינוי פסולת פרטית בחצרות הבתים".

לפי הודעת הדוברות: "במסגרת הדיונים המקצועיים, מקיים ראש העיר התייעצויות עם ערים שונות לבחינת צעדים ויוזמות שנעשו בישראל לאורך השנים. תהליך הפיילוט עדיין נמשך, במטרה למצוא מתווה ישים וכוללני שיניב מענה בזמן קצר".

בעירייה הצביעו על הסיבות לבעיה: "כלל המומחים מצביעים על שלושת הממי"ם כגורמי על למכת המכרסמים - מים מחסה ומזון. למרבה הצער, חלק משמעותי מהחצרות בעיר מהווה ריכוז גבוה של חפצים ישנים, גרוטאות ופסולת, דבר שגורם למחסה עבור בעלי החיים. לאורך התקופה, המדיניות העירונית הייתה להימנע מצעדי אכיפה משמעותיים כנגד תושבים שאינם מפנים חצרות, אך כאמור גם מדיניות זו נבחנת מחדש בימים אלו בכדי למנוע פגיעה של יחידים באיכות החיים של הכלל. אנו נחושים לעשות הכול ובכל דרך, להביא למיגור התופעה באופן מוחלט".

הנשיכות ביד

 

עכברים מכרסמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד