ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
פרסום ראשון

במרכז הרב מנסים לטרפד את הגעת הרב כהנא לכנס רבני הציונות הדתית

ביום חמישי הקרוב יתקיים כנס ענק של רבני הציונות הדתית. אל הכנס הוזמן הרב מאיר כהנא, שנבחר לאחרונה למועמד מפלגת הציונות הדתית בבחירות לרבנות הראשית - אך בסביבת הרב יעקב שפירא מנסים לטרפד את השתתפותו

במרכז הרב מנסים לטרפד את הגעת הרב כהנא לכנס רבני הציונות הדתית
הרבנים שפירא וכהנא צילום: באדיבות המצלם / פלאש 90

ביום חמישי הקרוב יתקיים טקס "אתחלתא", הכינוס המרכזי של רבני תורת הארץ הטובה - בו ייקחו חלק בכירי רבני הציונות הדתית. בין היתר צפוי להשתתף באירוע אף מועמד מפלגת הציונות הדתית בבחירות לרבנות הראשית - הרב מאיר כהנא.

אך ממידע שהגיע ל"בחדרי חרדים" מתברר כי אנשי ישיבת מרכז הרב מנסים לטרפד את הגעתו של הרב כהנא, ואף איימו שהרב יעקב שפירא יחרים את האירוע אם אכן הרב כהנא יגיע וינאם.

נזכיר כי בשבוע שעבר בחרה ועדת 40 הרבנים שמינה השר סמוטריץ' את הרב מאיר כהנא להיות נציג המפלגה בבחירות לרבנות הראשית שצפויות להתקיים בניסן של השנה הבאה.

בראשות הוועדה הבוחרת עומדים הרב יעקב אריאל, כאשר בנשיאותה עמדו יחד איתו הרב זלמן מלמד והרב דב ליאור. בהנהלת הוועדה יחד עם הרב אריאל עמדו הרב אליהו בלומנצויג ראש ישיבת ההסדר בירוחם לשעבר, והרב דוד דודקביץ רב הישוב יצהר וראש ישיבת רועה ישראל.

לאחרונה פועלים אנשי ישיבת מרכז הרב להעברת החוק שיסיר את מגבלת הגיל מהמרוץ לרבנות הראשית - כאשר מטרתם היא לאפשר לראש הישיבה הרב יעקב שפירא בן ה-72 לרוץ.

בוועדת אריאל הודיעו כי בהנחה שאכן יעבור חוק כזה - הכל יפתח מחדש והחלטת הוועדה בעניין הרב מאיר כהנא יהיו מבוטלות. יחד עם זאת, הרב כהנא עצמו ציין בשבוע שעבר שאם החוק יעבור ועדת הרב אריאל תתכנס מחדש במטרה לבחור שוב את מועמד הציונות הדתית.

הרב כהנא הרבנות הראשית הבחירות לרבנות הרב יעקב שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!