כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"חייבים להציל אותם"

קריאת מצוקה: אנשי הצדקה נדהמו ממצב המשפחה

הרב אילן שמואל נפטר לבית עולמו בחג הפסח, ובמשך חודשיים לא ביקשה המשפחה עזרה • כשהחלו הידידים לנסות לעזור התברר גודל המצוקה • הבעיה: מדובר במקרה 'ישן', והקושי לגייס תרומות כפול ומכופל • התוצאה: אנשי הצדקה פוכרים ידיהם ולא מצליחים לחשוב על דרכים לעזור למשפחה

קריאת מצוקה: אנשי הצדקה נדהמו ממצב המשפחה
הרב אילן שמואל ז"ל צילום: באדיבות המצלם

רק חודשיים אחרי שנפטר הרב אילן שמואל, החלו ידידי המשפחה לבדוק מה המצב הכלכלי של האלמנה והיתומים.

גם כשאביהם היה בחיים, לא היה המצב הכלכלי מזהיר במיוחד. הוא התפרנס תחילה כסופר סת"ם ובהמשך עבד כיועץ משכנתא, אבל הוא לא ממש התעשר מזה...

להצלת המשפחה הקליקו כאן>>>


קבר הרב שמואל • באדיבות המצלם

אבל הם חיו עם זה בשלום ואפילו בשמחה. לא חסר להם דבר, והם אף פעם לא ביקשו לקבל מה שלא הצליחו להשיג. משפחה טובת לב וטובת מידות, אנשים שמחים ומלאי אמונה.

לאחר שחלה, החל המצב להתדרדר, ובתקופה האחרונה לחייו הוא כמובן לא הצליח להכניס אפילו לא שקל אחד מעבודתו. כבר מספר חודשים שלמשפחה אין שום מקור הכנסה, ולפני קצת כחודשיים נפטר הרב אילן, בערב שביעי של פסח. גם אז לא חשבו האלמנה והיתומים לבקש עזרה...

לרב אילן ולרעייתו שתחי', תשעה ילדים. הגדולה התחתנה לפני כשנתיים ב"ה, והאבא עוד זכה להשתתף בשמחתה. שמונת הילדים הנוספים, עדיין בבית, כולם יראים ושלמים. הקטנה בכתה א', יש להם זוג תאומים וזוג תאומות, בחור ישיבה, נערת סמינר, ובת גדולה יותר שעובדת לפרנסתה בחינוך מיוחד.

כשהחלו ידידי המשפחה לתהות ולברר מה מצבה הכלכלי, הם נחרדו לגלות את גודל המצוקה, ומיהרו לגייס את אנשי הצדקה הוותיקים שינסו לעזור.

הוקמה קרן עזרה וסיוע, אבל למרבה הצער היא לא מתרוממת. "האמת שזה מעשה ראוי להערכה", אומר איש הצדקה על המוכנות של המשפחה להימנע מבקשת עזרה. "משפחה שמנסה להסתדר עם מה שיש בלי ליפול למעמסה על הציבור, זה דבר נפלא, אבל במקרה הזה לא היה להם שום סיכוי. בית עם שמונה ילדים לא נשואים לא יכול להתקיים עם משכורת קטנטנה שהאמא מביאה וקצת ביטוח לאומי. זה לא עובד ככה. בית עם שמונה יתומים צריך הרבה מאוד כסף כדי לתפקד בצורה סבירה.

"אבל הניסיון מלמד אותנו", הוא מוסיף, "שככל שמקימים קרן עזרה וסיוע מוקדם יותר, כך זה הולך בצורה חלקה יותר. 'גזירה על המת שישתכח מן הלב'. אחרי שעוברים שבועות וחודשים מאש שהוא נפטר, אפילו החברים הטובים ביותר שלו כבר הרבה פחות נלהבים לעזור לאלמנה וליתומים.

"עכשיו אנחנו רואים את זה קורה שוב. באנו, הקמנו קרן, ביקשנו עזרה, אבל זה לא מתרומם, אפילו לכסות את הבור התקציבי שנוצר בבית מאז נפטר האבא עדיין אל הצלחנו, ומי מדבר בכלל על תמיכה קבועה מכאן ולהבא.
"אם לא נתגייס לעזור להם, המשפחה הזאת תגיע לפת לחם בתוך שבועות בודדים", הוא מזהיר, "אין צורך להסביר מה קורה לכזה בית. המשפחות הטובות ביותר הגיעו למצבים קשים מאדו כשהיתמות והעוני נפגשו יחד רחמנא ליצלן.

"חייבים לעזור להם", הוא זועק, "חייבים להציל אותם".

להצלת המשפחה הקליקו כאן>>>

קופת העיר ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד