כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יזניק את הכלכלה הישראלית

מתווה חדש יהפוך את ישראל למרכז תקשורת עולמי

מתווה חדש שאושר על ידי משרדי הממשלה, יאפשר פרישת סיבים אופטיים לאורך קו צינור הנפט בין אילת לאשקלון. צינור זה יהווה מסדרון תקשורת בינלאומי שיעביר נתונים דיגיטליים בין מדינות אירופה, מדינות המערב ומדינות אסיה בדגש על מדינות הסכמי אברהם  

מתווה חדש יהפוך את ישראל למרכז תקשורת עולמי
שלמה קרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי בישרו השבוע על חיבור תשתיות תקשורת בינלאומיות. המתווה שאושר על ידי משרדי הממשלה, יאפשר פרישת סיבים אופטיים לאורך קו צינור הנפט בין אילת לאשקלון. צינור זה יהווה מסדרון תקשורת בינלאומי שיעביר נתונים דיגיטליים בין מדינות אירופה, מדינות המערב ומדינות אסיה בדגש על מדינות הסכמי אברהם.

הציר שבעבר שימש להעברת סחורות ומוצרים בין אירופה והמזרח, ישמש כעת, בעולם המודרני, להעברת מידע וטכנולוגיה. מהלך זה צפוי להפוך את ישראל למעצמה בתחומי התקשורת והדיגיטל, יוביל להשקעות של חברות בינלאומיות, להקמת חוות שרתים, לצמיחה כלכלית, ליצירת מקומות עבודה ועוד. החברה האחראית על המתווה, חברת קצא"א, תאפשר לכל חברות התקשורת להשתמש בסיבים שהיא תפרוש, במחיר שוויוני, שיאפשר תחרות בין חברות התקשורת ייצור מסדרון תקשורת בינלאומי ויזניק את הכלכלה הישראלית לגבהים חדשים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין: "אנחנו קוטפים היום עוד פירות להסכמי אברהם ההיסטוריים שהבאנו. אנחנו נעביר סיבים אופטיים מאסיה, מדינות ערב, מאילת לאשקלון ויתר העולם. זה ימשוך משקיעים ויהפוך את ישראל למרכז תקשורת עולמי. זה יזניק את כלכלת ישראל. שר התקשורת שלמה קרעי, תודה רבה לך שאתה מוביל את המהלך החשוב הזה".

 

 

הסכמי אברהם תקשורת סיבים אופטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד