כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פגישה היסטורית | חשיפה

הרבי ממאה שערים הפתיע את ליאון: "מתנגד לאלימות נגד הרכבת"

חשיפה: פגישה היסטורית נערכה בפאתי מאה שערים משה ליאון והאדמו"ר מתולדות אברהם יצחק. האדמו"ר שב והדגיש כי יש לעשות את המקסימום שאפשר כדי שתוואי הרכבת הקלה לא יפגע בצביון השכונות החרדיות. זו פגישה ראשונה אי פעם בין האדמו"ר לראש עיר בירושלים

הרבי ממאה שערים הפתיע את ליאון: "מתנגד לאלימות נגד הרכבת"
הרבי מתולדות אברהם יצחק ומשה ליאון צילום: שוקי לרר - פלאש 90

כיכר ספרא פינת מאה שערים: ראש העיר ירושלים משה ליאון נועד לשיחה אישית השבוע עם האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק במיקום שנקבע מראש בפאתי שכונת מאה שערים.

ל'בחדרי חרדים', שחושף לראשונה את דבר קיום הפגישה הנדירה, נודע כי האדמו"ר וראש העיר שוחחו ביניהם ברוח ידידותית על שורת נושאים הנוגעים לעיר ירושלים. בסיום הפגישה האדמו"ר בירך את ראש העיר ואמר כי בכוונתו לשמר את הקשר.

בשיחה ההיסטורית שנערכה לראשונה בין ראש העיר לאדמו"ר, עלו מגוון נושאים הקשורים לירושלים ובראשם סוגיית הרכבת הקלה לאחר ההפגנה שהתקיימה השבוע בהוראתו של האדמו"ר.

האדמו"ר הביע בפני ראש העיר את החששות מפני השפעת הרכבת הקלה, וראש העיר הציג בפני האדמו"ר את שורת הצעדים שינקטו על מנת לשמור על אופי האזור, כולל תחנות ייעודיות למגזר החרדי, הצללת חלונות הרכבת, ושורת צעדים נוספים שישמרו על אופי האזור.

ראש העיר הציג לאדמו"ר כיצד הרכבת עדיפה משמעותית מהמצב כיום של מאות האוטובוסים העוברים במרכז העיר בצפיפות, כאשר בכל פרמטר שהוא הרכבת עדיפה, הן מבחינה רוחנית וחינוכית והן מבחינה גשמית. האדמו"ר אמר כי הוא שמח מאוד לשמוע את הצד השני והוא שומע כעת טיעונים שהוא לא הכיר. האדמו"ר הדגיש כי הוא מתנגד לכל מעשי אלימות והשחתה.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי בהמשך שב האדמו"ר והדגיש שוב שיש לעשות את המקסימום שאפשר כדי שתוואי הרכבת הקלה לא יפגע בצביון השכונות החרדיות. האדמו"ר הבהיר כי בכוונתו להמשיך את ההידברות הישירה והוא מאמין בזה ולא תומך כלל בפרעות ובמעשי ההשחתה והאלימות. האדמו"ר הוסיף כי בכוונתו להמשיך ולשמור על קשר עם ראש העיר גם בהמשך.

חלקה השני של השיחה עסק בעזרה שמוביל ראש העיר למוסדות החינוך, לתלמודי התורה, לארגוני החסד והעשייה הרבה למען קידום העיר בשיתוף פעולה מלא ובאהבת ישראל.

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק הרחיב על החשיבות שיש בסיוע למוסדות התורה, קיבל סקירה מפורטת על מה שנעשה ונחשף לתכניות שמוביל ראש העיר לשנים הקרובות. ראש העיר אמר לרבי כי השאיפה שלו היא שאף ילד לא יישאר ללא מבנה חינוכי ראוי, וכי ההצטברות של עשרות שנים הפכה את המשימה למשימה המרכזית שלו. ראש העיר הבטיח כי בהתאם לחזונו תוך כמה שנים הדבר ייפתר לחלוטין.

גורמים המעורים בפגישה החשאית טוענים כי אין ספק שמדובר בפגישה היסטורית, כאשר האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק לא נפגש עד היום מעולם עם ראש עיר כלשהו בירושלים כולל ראש עיר חרדי, ומבחינה זו מדובר בהישג אישי מרשים של ראש העיר משה ליאון שמוכיח לאורך כל הקדנציה כי הוא מצליח ליצור הידברות כנה עם כלל המגזרים בירושלים.

 

תולדות אברהם יצחק משה ליאון עבודות הרכבת הקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד