כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
העד בתיק 1000

הסתיימה חקירתו של יאיר לפיד: "מעמד עצוב בשבילי"

בתום עדות ושני ימי חקירה נגדית, הסתיים חלקו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד בתיק 1000 שבו מואשם ראש הממשלה נתניהו בקבלת טובות הנאה מאיל ההון ארנון מילצ'ן | לפיד: "ארנון ואני חברים. הוא לא מעשרת חבריי הקרובים ביותר. לא קיבלתי ממנו דבר מעודי". עמית חדד עקץ בתגובה: "חוץ מסוויטה בחתונה בפריז, חוץ ממשכורת עתק, חוץ מעזרה בפוליטיקה"

הסתיימה חקירתו של יאיר לפיד: "מעמד עצוב בשבילי"
יאיר לפיד בבית משפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד המשיך היום (שלישי) את עדותו במסגרת תיק 1000, תיק טובות ההנאה, בבית המשפט המחוזי בירושלים. עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עמית חדד, הציג את השאלון לאיתור ניגוד עניינים, שבו יש הגדרה של "קרוב".

בפתח העדות היום נשאל לפיד על ידי עו"ד עמית חדד, האם יש תיעוב ושנאה בינו לבין נתניהו?  שהגיב: "אני לא מתעב את נתניהו, אין לי מבנה כזה. יש לי חוסר אמון איתו". השופטת רבקה פלדמן-פרידמן התערבה ושאלה את חדד האם מדובר בראיון עם העד או חקירה.

"ברור שמילצ'ן הוא לא קרוב, בסעיף 9 - קרובים ושותפים עסקיים - פה כשמדברים על חברים זה כאלו שיש לה עיסוק שיכול להעמיד אותך בניגוד עניינים. ואתה לא חשבת שהוא מעמיד אותך בניגוד אותך בניגוד עניינים שצריך לכלול אותו", של חדד וראש האופוזיציה השיב: "נכון. אני שמח שהגענו להסכמה שאין לי ניגוד עניינים עם מילצ'ן. אתה הורס עבודה של שנתיים למכונת הרעל". חדד יצא מזה ואמר: "טוב אני לא עובד אצל מכונת הרעל".

לפיד נכנס הבוקר לאולם בית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

ראש האופוזיציה לפיד עקץ את נתניהו במהלך העדות ואמר כי "ארנון מילצ'ן דיבר איתי והוא יודע שאני לא חייב לו כלום כי לא קיבלתי ממנו מתנות במאות אלפי שקלים. ושתיים - כי אמרתי לו 'לא'". חדד סינן ואמר: "כך עושה איש עצוב" ו‏לפיד השיב לו: "לא, כך עושה פוליטיקאי הגון וישר. לא מקבל מתנות".

עוד אמר לפיד היום: "ארנון ואני חברים. הוא לא מעשרת חבריי הקרובים ביותר. לא קיבלתי ממנו דבר מעודי". עמית חדד עקץ בתגובה ואמר ללפיד: "חוץ מסוויטה בחתונה בפריז, חוץ ממשכורת עתק, חוץ מעזרה בפוליטיקה. חוץ מזה".

במהלך החקירה הנגדית שאל חדד: "אתה יודע איך המשטרה הגיעה אליך?". לפיד: "לא". חדד מגלה ללפיד: "מילצ'ן הוא הראשון שמספר להם על כל עניין הפטור. אבל, הוא מספר את זה כטענת הגנה שלו. הוא אומר "לא קיבלתי ממנו (נתניהו) דבר, דווקא לפיד שהייתי איתו בקשר – הוא עזר לי".

לסיכומה של חקירה אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "זה יום עצוב למדינת ישראל, וזה מעמד עצוב בשבילי. יום שבו ראש הממשלה עומד לדין עם עבירות פליליות חמורות, הוא יום עצוב".

תמה העדות והחקירה הנגדית שהתפרסה על יומיים

זהו היום השני והאחרון לעדותו של לפיד, שטען אתמול כי בזמן היותו שר אוצר בממשלת נתניהו פנה אליו ראש הממשלה בשתי הזדמנויות שונות כדי לקדם את "חוק מילצ'ן", להארכת הפטור ממס לתושבים חוזרים.

עדותו של לפיד החלה בחקירה ראשית מטעם התביעה שנמשכה כחצי שעה - במסגרתה סיפר את עיקרי עדותו בתיק 1000, ונמשכה אחר כך בחקירה הנגדית שם אישר לסנגור של נתניהו: "מילצ'ן לא דיבר על עניינו האישי, אלא למה החוק טוב למדינה. הפנייה שלו לא הייתה שונה מאחרות".

לפיד באולם ביהמ"ש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מעצם עדותו של ראש האופוזיציה מבקשת הפרקליטות לבסס את האישום לאחד ממעשי המרמה שבהם מואשם נתניהו בתיק, פרט לקבלת טובות ההנאה, לפיו הוא פעל מול שר האוצר דאז לפיד במטרה לקדם חקיקת משנה שתסייע לאיש העסקים ארנון מילצ'ן להאריך את תקופת הפטור מתשלום מס ומדיווח למס הכנסה על הכנסותיו מחוץ לישראל.

עורך דינו של יאיר לפיד, עו"ד עודד גזית, אמר היום לכתבת המשפט של 'כאן' תמר אלמוג כי "ניסיון רב שנים של גורמים בעלי עניין להשוות בין ראש האופוזיציה, שהוא עד, לבין הנאשם - קרס. זאת לא עדות מפתח, אנחנו מבלבלים בין המשפט והמהות לבין העניינים התקשורתיים. במהות לפיד העיד על אינטרקציה מצומצמת, זה לא דרמטי".

חקירה עדות תיק 1000 משפטו של בנימין נתניהו ארנון מילצ'ן עו"ד עמית חדד טובות הנאה עורך הדין אריאל רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד