כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לישראל יש מה ללמוד

צרפת איימה ב'שיימינג' לחברות שלא יפחיתו מחירים

עשרות יצרניות מזון בצרפת התחייבו להוריד מחירים של אלפי מוצרים, לאחר שממשלת צרפת איימה להטיל קנסות וסנקציות, ואפילו לבצע 'שיימינג' פומבי לחברות שלא יסכימו לכך. מחירי המוצרים אמורים לרדת בשיעור של בין 2 עד 10 אחוזים

צרפת איימה ב'שיימינג' לחברות שלא יפחיתו מחירים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד אזרחי ישראל נאבקים ביוקר המחיה ההולך וגובר, ממשלת צרפת נוקטת בצעדים על מנת לכפות על יצרניות המזון להוריד מחירים. שר האוצר הצרפתי, ברונו לה מאירי, הודיע כי הגיע להסכמה עם 75 יצרניות מזון גדולות להפחית את מחיריהם של אלפי מוצרים החל מהחודש הבא.

מחירי המוצרים אמורים לרדת בשיעור של 2 עד 10 אחוזים. מדובר בעיקר במוצרי בסיס הכוללים פסטה, עופות, שמן, קמח ועוד. 75 החברות שהגיעו להסכם הפחתת המחירים שולטות על 80 אחוזים מהמוצרים אותם צורכים תושבי צרפת בסופרמרקטים הגדולים. לה מאירי איים כי החברות שלא יעמדו בהסכם ולא יורידו את מחירי המוצרים, יעמדו בפני קנסות גדולים וסנקציות שתטיל עליהם הממשלה הצרפתית, ואמר כי ממשלת צרפת תבצע אפילו 'שיימינג' פומבי ותנקוב בשם החברות שסירבו להפחית את מחירי המזון.

"החל מיולי המחירים של מוצרים מסוימים ירדו. יהיו בדיקות, ויוטלו סנקציות על מי שלא יעמוד בכללים. במספר מסוים של מוצרים בהם המחירים הסיטונאיים ירדו, אז גם המחירים הקמעונאיים יצטרכו לרדת, אפילו ב-,2 ,3 ,5 ואולי אפילו 10 אחוזים", אמר לה מאירי.

בממשלת צרפת הביעו זעם לאחר שהמחירים של מוצרי מזון בסיסיים רבים הגיעו לשיא בשבועות האחרונים, למרות שמחירי חומרי גלם רבים נמצאים דווקא בירידה. שר האוצר הצרפתי איים בעבר לשלול "רווחים לא ראויים" כהגדרתו מחברות המזון, בעזרת מיסים מיוחדים שאיים להטיל במידה והן לא יפחיתו מחירים.

צרפת חברת מזון שיימינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד