כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
במטרה להעלות את אחוז ההצבעה

הבחירות ללשכת עו"ד: יו"ר ועדת חוקה פתח חמ"ל

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, פתח באמצעות לשכתו חמ"ל על מנת להעלות את אחוזי ההצבעה ולהמריץ עורכי דין ימניים להצביע בבחירות ללשכת עורכי הדין. הבחירות יערכו בשבוע הבא, ביום שלישי

הבחירות ללשכת עו"ד: יו"ר ועדת חוקה פתח חמ"ל
שמחה רוטמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, פתח באמצעות לשכתו חמ"ל על מנת להעלות את אחוזי ההצבעה ולהמריץ עורכי דין ימניים להצביע בבחירות ללשכת עורכי הדין שיערכו בשבוע הבא, ביום שלישי. כך דווח בישראל היום.

המטרה של רוטמן, כפי שנכתב בקבוצת הוואטסאפ עלי ידי היועצת הפוליטית שלו אוריה רייטר, היא לאתר עורכי דין ימניים ולגייס אותם להגיע ולהצביע שבוע הבא בבחירות ללשכת עורכי הדין לרשימה המאוחדת של הימין שנקראת "יוזמה ציונית משפטית".

מדובר על איחוד סיעות הימין בראשות עו"ד נטוביץ' אשר תמך ברפורמה המשפטית של לוין ורוטמן. זאת לאור העובדה כי בדרך כלל אחוזי ההצבעה בבחירות נמוכים.

בהודעה של היועצת הפוליטית של רוטמן נכתב בהוראות לפעילים כי יש להתרכז בהצבעה לרשימה למועצה הארצית, כאשר המטרה היא: "המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין היא זו שקובעת את מי יהיו הנציגים של השלכה לוועדה לבחירת שופטים".

בקבוצה לא מדברים בפירוש על תמיכה באפי נווה לראשות הלשכה, אך האסטרטגיה מאחורי הקלעים היא להעלות את אחוזי ההצבעה למועצה באמצעות עורכי דין ימניים, שלא רק יצביעו למועצה, אלא ישלשו גם את הפתק של אפי נווה לראשות הלשכה בכדי לא לאפשר את בחירתו של עו"ד עמית בכר, אשר מזוהה עם מפלגות האופוזיציה ומתנגדי הרפורמה.

בקבוצת הוואטסאפ שנפתחה כחלק מהחמ"ל של רוטמן, משתתפים נציגים מוניציפליים ופעילים בולטים של מפלגת הציונות הדתית ביניהם רפאל טרבלסי, חבר מועצת העיר טבריה, רפאל סאלב מנהל מחוז צפון, אליהו עטיה, ראש המטה של אורית סטרוק ועוד.

למעשה רוטמן גייס את פעילות השטח של המפלגה לטובת המהלך. לשכתו העבירה לפעילי השטח רשימות של עו"ד בעלי זכות הצבעה באזורים שלהם, כך שכל אחד יהיה אחראי על הגברת המוטיבציה של עורכי הדין הימניים באזור שלו.

בניגוד ללוין שבסביבתו מדגישים כי הוא לא מעוניין להשפיע על הנציגים בוועדה לבחירת שופטים אלא רוצה לתקן את השיטה ולשנות את הרכב הוועדה, נראה כי רוטמן מבין כי בעוד שהוועדה צפויה לקום במתכונתה הרגילה, הניסיון לחתור לבחירת שני נציגים ימניים מהלשכה לוועדה לבחירת שופטים ואז לקואליציה שווה את המאמץ.

במידה ויעלה בידו להצליח, המהלך עשוי להביא לרוב של חמישה ימניים בוועדה, שיספיק עבורה למינוי נשיא לעליון ושופטים לבתי המשפט המחוזי והשלום, גם ללא ההצבעות של שופטי העליון בוועדה, וגם אם ייבחר נציג אופוזיציה לוועדה בכנסת.

בתוך כך, לאור המומנטום של אפי נווה בקרב על ראשות לשכת עורכי הדין, ח"כים ושרים בליכוד לוחצים על נתניהו למנות שני נציגי קואליציה לוועדה ואז מספיק נציג אחד ימני מלשכת עו"ד בכדי לגבש רוב של חמישה נציגים שמרנים בוועדה. אך למרות הלחצים, מסתמן כי נתניהו ימנה גם נציג אופוזיציה בכדי לא לחצוץ את השיחות בבית הנשיא לאור האולטימטום של האופוזיציה כי אם לא יתמנה נציג מטעמם - הם יפוצצו את השיחות.

יו"ר ועדת החוקה חה"כ רוטמן מסר בתגובה: "קראתי בפומבי ואני עדיין קורא לתמוך ברשימת יוזמה ציונית משפטית בבחירות ללשכת עורכי הדין. אמנם איני תומך באף מועמד לראשות הלשכה, אולם אני בהחלט קורא לתמוך ולחזק את רשימת הציונות המשפטית לנוכח הסכנה שבבחירתו של עו"ד עמית בכר שמקדם סדר יום קיצוני מטעם אחים לנשק והדגלים השחורים.

״אני קורא לכל עורכי הדין שפנו אליי בטענות להשתקה וסתימת פיות בעניין הרפורמה המשפטית ונושאים אחרים שעל סדר היום לצאת ולהצביע ולהשפיע על דמותה של לשכת עורכי הדין לפני שיהיה מאוחר מידי".

שמחה רוטמן לשכת עורכי הדין אפי נווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד