כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נתניהו לבאן קי מון: "מהלך חד צדדי יפגע בשלום"

ראש הממשלה נפגש עם מזכ"ל האו"ם והבהיר: "ישראל לא כובשת בעזה, בהתקפות מהרצועה השתמשו במתקני האו"ם"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון.

בפתח הפגישה אמר נתניהו: "שורשיה של האלימות שיצאה מעזה אינם הכיבוש הישראלי של עזה, וזאת מהסיבה הפשוטה שישראל לא כובשת את עזה. ישראל עזבה כל סנטימטר ברצועת עזה. כל אינץ'. עקרנו את כל הישובים ופינינו את כל התושבים. כך שאין כל כיבוש ישראלי בעזה.

"הסיבה המרכזית לפרץ האלימות בקיץ האחרון היא התקפות הטילים של חמאס על ערי ישראל. התקפות טילים שהפרו לעיתים קרובות את הנייטרליות של האו"ם על ידי שימוש במתקני האו"ם, ובכלל זה בתי ספר של האו"ם, כחלק ממנגנון הטרור של חמאס. וכאשר נמצאו רקטות בתוך בתי ספר של האו"ם, גורמי או"ם השיבו אותם לידי חמאס, אותו חמאס שיירה באותה עת טילים אל עבר ערי ישראל ואזרחי ישראל.

"הסיבה האמיתית לירי הטילים של חמאס על ישראל היא ההתנגדות של חמאס לעצם קיומה של ישראל. לחמאס כלל לא אכפת מקווי 1967. מבחינתם, לישראל אין זכות לחיות, בשום גבולות. חמאס שולל את עצם קיומנו. הם מחויבים להריגת כל ישראלי וכל יהודי. צריך רק לקרוא את האמנה שלהם זה כתוב שם בבירור. לכן חמאס הוא האויב של כולנו, אלה המבקשים שלום. ושלום אמיתי יהיה אפשרי רק דרך משא ומתן בילטראלי עם אלה הרוצים בשלום.

"צעדים חד-צדדיים של הפלסטינים באו"ם לא יקדמו שלום. ההיפך הוא הנכון, הם רק יובילו להחמרה נוספת במצב, דבר שאיש מאיתנו לא רוצה".

רה"מ נתניהו הוסיף: "ברצוני להתייחס גם לאלימות בהר הבית. אני מחויב וישראל מחויבת לשמירה על הסטטוס קוו בדיוק כפי שהוא היה במשך עשרות שנים. קיצוניים פלסטיניים גרמו לאלימות הזאת על ידי הסתה והפצת שמועות שקריות וחסרות בסיס לגבי איום ישראלי מדומה על המקומות הקדושים למוסלמים.

"אין דבר רחוק יותר מן האמת. ישראל מקפידה באדיקות על הגנת המקומות הקדושים וזכותם של בני כל הדתות להתפלל במקומות הקדושים שלהם. ישראל תמשיך לשמור על הסדר ועל חופש הפולחן".
נתניהו דרום ישראל פגישה באן קי מון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד