י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אין השפעה ישירה"

ביהדות התורה משדרים אדישות בבחירות לראשות הלשכה

לקראת הבחירות על ראשות לשכת עורכי הדיון: בישיבת הסיעה נרשמה תמימות דעים בקרב חברי הכנסת כי על בעלי זכות ההצבעה מקרב המגזר החרדי לנקוט ב'שב ואל תעשה'. "אין לבחירות לראשות לשכת עורכי הדין כל השפעה ישירה או עקיפה על האוכלוסייה החרדית", אמר בכיר במפלגה

ביהדות התורה משדרים אדישות בבחירות לראשות הלשכה
יהדות התורה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

על רקע הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, שצפויות להיערך בקרוב, חברי הכנסת ביהדות התורה סבורים כי על עורכי הדין החרדיים שלא לנקוט עמדה בשאלת ראשות הלשכה.

בבחירות שצפויות להיערך בעוד כשבוע, יתמודדו ראש בראש עורכי הדין עמית בכר שעומד כיום בראשות לשכת עורכי הדין ומולו צפוי להתמודד עורך הדין אפי נווה, שעמד בעבר בראשות הלשכה ונאלץ לפרוש מתפקידו.

לבחדרי חרדים נודע כי בימים האחרונים מופעלים לחצים גם על הפוליטיקאים החרדים, במטרה להודיע רשמית כי יש לתמוך בעו״ד אפי נווה לראשות לשכת עורכי הדין. אלא שכעת מתברר, כי לא כל המפלגות החרדיות תומכים במהלך.

על פי המידע שהגיע, במהלך ישיבת סיעת 'יהדות התורה' שהתקיימה אתמול (שני) בכנסת, הנושא הועלה על השולחן בידי אחד מבכירי המפלגה שטען כי על היהדות החרדית להימנע מכל נקיטת עמדה.

"החרדים הם לא צד במאבק של הרפורמה המשפטית ולכן התמיכה במועמד שנוי במחלוקת, לא מועילה לאף אחד. כיום יש שתי מפלגות של הנציגות החרדית, שמתמודדים לחברות בלשכה ועל עורכי הדין לתמוך בהם, אבל אין צורך להכריז על תמיכה במועמד כלשהו לראשות" אמר.

יצויין כי שני המועמדים המובילים מחזרים אחר הקול החרדי, אולם דווקא בשל כך לדברי הבכיר אין כל הצדקה להתערבות בבחירות, "אין לבחירות לראשות לשכת עורכי הדין כל השפעה ישירה או עקיפה על האוכלוסייה החרדית ולכן טוב יהיה אם הציבור החרדי יימנע מתמיכה במועמד כלשהו. להיפך, ההתערבות עלולה להזיק לנציגות החרדית, הרבה יותר מאשר להועיל", אמר.

הבחירות ללשכה צפויות להיערך ביום שלישי הקרוב וכ- 77,201 אזרחים בישראל הנושאים במקצוע עריכת הדין יצעדו אל הקלפיות ויוכלו להצביע ב- 106 אתרי הצבעה, ב- 171 קלפיות וב-67 יישובים ברחבי הארץ אשר יכסו את ששת מחוזות הלשכה.

על מנת להיבחר לראשות הלשכה על המועמד המנצח לגרוף לפחות 40% מסך קולות המצביעים. ככל שאף אחד מבין המתמודדים לא יחצה את הרף הנדרש הרי שבתוך שבועיים יתקיים סבב בחירות נוסף שני במספר בו המועמד שיזכה במרב הקולות ייבחר לתפקיד הנחשק.

לשכת עורכי הדין עמית בכר אפי נווה יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד